Upp klockan 6 och ut till djuren. Men det går ju fort nu när de betar! Bara mata kaniner och katter.
 
Idag tog jag med min brukare hit eftersom Karin också jobbade, så hon kunde inte vara här. Vi gick promenad,
 
lagade mat och sen satt han och pratade med Mio.
 
 
När jag slutade kl 14 så åkte jag till djuraffären och köpte katt-och hundmat.

När jag kom hem blev det lite fika innan jag gick ner till grannhästarna.  Mattias och jag var nere på fm ockå. Jag tyckte han verkar trött. Han har legat ner 2 gånger, men sista gången stod han upp och gnäggade. Hoppas det går åt rätt håll nu!
 
Hundarna och jag gick promenad i skogen och plockade grönt till kaninerna. Blåbärsris och maskrosor fick de.
 
Sen mockade jag och gosade med fåren. Den nya tackan (som vi köpte som bagge!) är så otroligt kelig! Sen har vi ju vårt flasklamm Mira med som kommer fram så fort man visar sig.
 
 
 
När Tomas kom hem så red vi på ridbanan. Jag på Birkir som skötte sig idag! Och Tomas på Disa. Jag brydde mig inte om att utmana Birkir idag. Jag gjorde bara sånt som jag redde ut!
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

16 Jun 2015 09:17

Det är skönt med ett lätt och mindre kravlöst pass emellanåt.

Det fåret är ju för gulligt :)

Sv: Ja, det är toppen med ridhuset så nära, i Sthlm hade vi ca 30 -40 minuters skritt till ridhuset, beroende på vilket humör Brigade var. på.

marianne

17 Jun 2015 06:33

Veterinären sa att hundar med alllergier ofta hade problem med öronen...Leo har ju kli på tassarna, mellan "fingrarna" det kommer extra mycket efter han ätit ben.
Öroninflammation får han alltid på sommaren, typiskt dessa hängande öron med alla veck, det blir fuktigt och kommer ju inte in någon luft. Han brukar lägga en öronlapp på huvudet ibland, det ser jättekul ut :)

angående Mizo, kommer skabben lättare pga allergier? I dag fick jag i honom lite blötmat, han brukar inte gilla det, men jag provade med en jag hade hemma så nu får jag komma ihåg vilken det är..

Kommentera

Publiceras ej