Ja det har varit en jobbhelg för mig. Jag jobbade torsdagkväll till fredagmorgon. Alltså midsommarafton. 
 
På dagen regnade det lite till och från. Det blev några kortare hundpromenader och så sill och potatis till lunch.
 
Klockan 16 hämtade jag Victor vid tåget i Mjölby. Tog med mig Mio och Allie som fick nosa lite i stan! Det gillades mycket!
 
När Victor kom så fortsatte vi fika och äta och gå lite med hundarna. Senare spelade vi yatzy. Trevligt! Klockan blev 02 innan vi kom i säng!

Igår jobbade jag igen till idag. Det var en skön dag med mycket promenader blandat med slappstunder!

Kom hem idag på fm igen. Lagom till fm kaffet! 
 
På em har vi klippt gräs Victor och jag. Rensat i rabatter och på grusgången. Tomas har kört bort det gamla ensilaget från fårhagen.

Så har vi varit nere hos fåren och kollat till dem igen. Allie fick valla lite.
 
På kvällen skjutsade jag tillbaka Victor till tåget. Fortsatte lite till i trädgården när jag kom hem. 
 
 
 
 
 
 
Imorgon hoppas jag hinna rida lite. Hästarna har varit lediga hela helgen eftersom både Karin och jag har jobbat.
 

3 kommentarer

Nina

21 Jun 2015 23:42

Det låter som en bra midsommar, trots att du jobbat också. Vad kul att Victor kunde komma hem en sväng!

marianne

22 Jun 2015 09:40

Skönt med uppehåll mellan skurarna, det har ju iallafall inte varit kallt.
Den desserten ser ju supersmaskig ut...jag är så dålig på sån´t.

J, gillar inte sällskapsspel så vi spelar jättesällan, jag älskar det men det är ju ingen ide att köpa nya spel, annars skulle jag lätt köpt just det...

Ja, du den där hunden är ju kolsvart också, jag är så orolig när den springer vind för våg så där.
En gång kom den springande mot Brigade och mej när vi var ute (barbacka) B blev jätterädd och tvärvände, så jag åkte av och slog mej ordentligt...en av få gånger B övergav mej efter jag åkt av, jag ringde Janne att han skulle fånga B medan jag linkade hem.
Leo är ju också lös i skogen, men inte ensam...

marianne

22 Jun 2015 23:04

Ja men hur bantar man ett får? Ställer det i en grushage eller håller det inne? Om du haft en skrittmaskin kunde du motionerat dom i den....hihi
Det verkar inte vara den lättaste uppgiften att banta ett får minsann

Kommentera

Publiceras ej