Tomas hade åkt före 5,30 för att åka på mässa. Så hundarna hade bara fått en snabb kissrunda.
 
Jag gick en sväng med dem och så matade jag katter och kaniner.
 
Sen på med tvättmaskinen och kaffebryggaren. Ringde flera samtal med.
 
Spolbilen kom hit och tömde brunnen. Alltid på sommaren så är det unga killar som kör fel.....fick springa efter och försöka få tag på honom!
 
Sen gick vi en lite längre sväng innan jag lagade lunch.
 
 
Va! Är det bara 30 här? Då får vi ta det lugnt, säger Jim!
 
 
Efter lunch tog Jim och jag en cykeltur till "Byn" och köpte tomater i tomatboden. Jim kollade lite på vad som fanns innanför muren. 2 shettisar!
 
 
 
När vi kom hem klädde jag av mig och skulle sola. Höll på att frysa ihjäl i blåsten, så jag satt väl 10 minuter!
 
Gick och släppte hästarna på betet och gav Freyja hinkmat. Sen åt jag lite mellis innan jag och Allie och Mio åkte till stan. Jag hade råkat få med mig Mattias (min brukare) plånbok hem. Typiskt!
 
Jag lämnade plånboken och sen åkte jag ner till Råssnäsudden och promenerade. Allie började genast snegla på vattnet! När vi kom till en liten sandstrand så fick de bada. Herregud vad de blev uppspelta!
 
Allie simmade rakt ut och hörde mig knappt för vågorna!
 
 
 
 
 
 
 
Handlade förstås lite när jag ändå var i stan. Jordgubbar förstås, det köper jag varje dag nu.
 
Lagade enkel kål och färs-fräs till kvällsmat. Enkelt och jättegott!
 
 
 
Hemdeli-bilen kom, ända fram till dörren. Köpte fisk för 3000 kronor. Nu klarar vi oss ett tag, 2,5 kg  var  av torsk, rödingfilé,lax, flundra och räkor.
 
Nu kokar jag kidneybönor. Det tog visst längre tid än vad det brukar. Klockan är mycket nu och de ska ju svalna med, i spadet.....
 
Får väl läsa lite så länge, är iallafall inte trött än.
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

26 Jun 2015 10:05

Älskar bilden där Jim sitter på muren <3
haha...inga badkrukor där inte...fin strand :)

Det blåste kallt här också igår, men idag verkar det bli en toppendag....bara för att jag måste storstäda inne :(

Veterinären trodde mest på en sträckning i bogen/axeln, eller artros, men nu börjar jag fundera på om det inte sitter i ryggen, var det inte du som nämnde det för ett tag sen?
Han har ju sprungit mycket, men dalmatiner är ju en ras som förr sprang bredvid Zigenares (får man säga så?) vagnar, BC är ju också en aktiv ras, så han har ju mycket spring och uthållighet i sej, förutom den ridturen så har vi mest gått korta promenader på sista tiden.

Kommentera

Publiceras ej