Igår hade vi en trädgårdsdag. Vi höll på hela dagen båda två. 
 
Det var VM i triathlon som gick här i Motala igår. Sträckan gick alldeles nära oss, så vägen var avstängd nästan hela dagen. 
 
Vi tittade förstås till fåren också. Nu är det bara en av tackorna som har lite problem kvar, hoppas det släpper på henne  också.
 
Idag har jag också grejat mycket i trädgården. Varit och köpt några plantor och jord i Fågelstad och fyllt i landen. 
 
Men jag har också hunnit städa hallen. Mellanhallen kanske man ska säga. Inte där vi går in.Utan rummet mitt i huset! Har tvättat mattan, fönstret och golvet. Tänkte försöka ta ett rum i taget eftersom inte fönsterputsaren behagade komma.....
 
Vallade också lite med Allie när vi kollade till fåren. Tomas var nere nu på kvällen. Bytte batteriet till staketet och då fick Jim valla.
 
Sen har Karin och Moa varit här hela dagen.
 
Först red de ut. Moa ville så gärna prova att  rida ut på Nökkvi och det gick jättebra!
 
 
 
 
Sen red systrarna Klara och Maja lektion för Karin. De red på Freyja och Tindra och det gick jättebra tills jag kom ut och Tindra fick se mig. Då gick hon till grinden och tyckte att det räckte!
 
Efter maten kom Tea och red. Då red Karin ut med henne. Hon var så nöjd så!
 
Sen fick Moa rida Birkir på lektion för Karin. Vad duktig hon har blivit!
 
 
 
 
 
Det har varit en solig och varm helg. Jasminen har slagit ut och doftar i hela trädgården. Pionbusken är på gång. Som en liten gräddbakelse ser blommorna ut.
 
 
 
 
 
 
 Nu är det godnatt! Har somnat flera gånger vid datorn!
 

3 kommentarer

marianne

29 Jun 2015 13:40

Då har väl alla hästarna varit ute? Jag tänker tillbaka på hur kul det var att rida islandshäst :)

Förra året satte jag ner en jersminbuske...den växer bra men har inga blommor än...tyvärr. Pionen delade och flyttade jag för två år sen, så det blir inga blommor på den heller i år. Dom är ju lite känsliga.

Har inte hört om någon hundfysiolog i närheten, men nu är han ok igen...hältan kommer ju bara ibland...ska försöka ta tag i det.

ilenebf16

28 Jun 2018 10:25

Updated contrive sheet:
http://patrick.go.telrock.net

luellasp18

19 Jul 2018 02:02

My unheard of entanglement scheme:
http://kenya.go.telrock.net

Kommentera

Publiceras ej