Igår var det en riktigt varm dag. Jag jobbade extra på jobbet för en ville vara ledig.
 Jag hade svårt med vad jag skulle ta på mig. Man är ju liksom borta ett dygn och vädret kan ändra sig! 
 
Det blev en kasse full med kläder för olika väder och även sandaler slängde jag in i bilen!
 
Det var vätternrundan här istan så jag fick planera hur jag skulle köra, för många gator är avstängda.
 
Jag hämtade Mattias och sen åkte vi tittade på Moa som skulle tävla i ponnyhoppning.
 
Det gick så bra! Moa är superduktig, har bra balans och känsla!
 
 
På em var det prinsbröllop på tv.Det var så romantiskt och fint!
 
På kvällen var vi ute flera timmar och gick. Tittade på cyklisterna och tog en glass. Det var alldeles ljummet i luften. Men på kvällen kom regnet.
 
Idag var det fint väder igen! Jag slutade kl 10 och åkte till Lidl och handlade. Mest grönsaker som var slut hemma.
 
Resten av dagen har jag rensat ogräs, mockat hage och paddock, tränat lite med hundarna och sen städade jag sadelkammaren. Torkade golvet och lade på rena mattor. Det luktar såpa där!
 
Det är renare där än inne! Ha ha!!
 
Jonna och en kompis var här och red. Kompisen var inte så ridvan, men fick ta Beris, så de red iväg. 
 
När de kom tillbaka sa Jonna att kompisen aldrig ridit!! Tur att vi har världens snällaste häst!

Det är ju bara han som går att rida så. Han tar liksom hand om folk!

Tomas och jag var också nere hos grannen och tittade till en av hästarna som har blivit sjuk i fång. Han står i utebox. Vi ska hjälpa till dagtid när vi är hemma och kolla till honom, så han inte blir sämre. Jag går ju med hundarna flera gånger så då kan jag lika gärna gå dit.Vi funderar på om han ätit någon giftig växt. För Beris blev också sjuk när våra hästar gick på det betet. 
 
Tjejerna hade letat i hagen och hittat 8 giftiga växter! En del hästar är ju så glupska så de inte sorterar så noga. Medans de flesta vet precis vad de inte ska äta.

Eftersom jag jobbade extra i helgen så är det min ordinarietid imorgon.Börjar 8 så det är väl dags att runda av kvällen!
 
Här är ett gammalt foto på min brukare, när jag började jobba med honom. Det är nästan 20 år sedan! Hunden är min Nellie som inte finns längre.
 
 

1 kommentarer

marianne

16 Jun 2015 09:12

Oj, har du varit hos honom såååå länge?

Vad är det för giftiga växter?
Hoppas pållen blir bra snart, om man vet vad den ätit, finns det "motgift" då?

Vad jag vet så har vi bara smörblommor som är oätbara, vissa hästar äter de ändå, som Atigas där det slinker med en och annan, men de är ju inte giftiga på samma sätt...


Vad roligt att titta på cyklisterna, jag saknar att kunna åka in och titta på maraton, det gjorde vi alltid förr, det är så härlig stämning

Kommentera

Publiceras ej