Vaknade redan 6,30 fast jag hade tänkt sova lite längre! Hundarna blev glada och hängde på!
 
Vi var ute en bra stund. Det småregnade lite men var skönt ändå! Passade på att mocka lite och halmade lite hos baggarna för där var det blött.
 
Förmiddagen ägnade jag åt tvätt och städ. Hundarna fick märgben, det är ju fredag!
 
Vi gick ut och jag lade varsitt spår åt hundarna. Allie har jag provat med förut och det har inte funkat, hon har aldrig spårat bara kört uppletande i skogen innan hon flyttade hit. Sen har jag ju inte kunnat gå i skogen när jag var sjuk. Men idag tog hon ett kort rakt spår på ca 25 meter!
 
Jim och Mio kom givetvis ihåg vad vi skulle göra, de blev överlyckliga! Mio fick ett vinkelsspår med lite saker utlagda i, som han skulle hitta. Jim fick ett rakt, för jag vet att han hade lite problem sist.Men inte idag!
 
Jag hade bara en sele och koppel med mig, så medan en spårade låg de andra två på stigen och väntade. Jätteduktiga.
 
 
Hittade spårslutet!
 
 
 
På eftermiddagen var vi i skogs- hagen och städade bort en del pinnar, det ligger mängder kvar efter hästarnas framfart i vinter! De gnager och demolerar småträd på löpande band. Tänkte vi ska elda lite.
 
Sen mockade jag och packade alla fodersäckar. Hann njuta en stund också med en spinnande kisse i knät och en kopp te!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej