Har tvättat håret och väntar på att det ska torka till lite. Får nog ta fram fönen. Gäsp.
 
Idag har pudlarna varit här. Vi har varit ute mest hela dagen. Jag räknade ut att jag har mockat och packat foder i över 4 tmmar. Uppdelat på 3 tillfällen.
 
Jag kör en kärra på morgonen eftersom vi ändå är ute. Sen in och greja lite. Frukost, idag gjorde jag musli och städade toan. Sen kaffe och lite datortid innan vi gick ut.
 
Det var liiiite sol en stund iallafall.jobbade på en stund och sen gick vi promenad i skogen.

Sen gick vi in och åt lunch och jag gjorde lite datorjobb.
 
Så skönt att det är ljust ute så man kan ju ut igen, framåt sen eftermiddag.

Vi var ute till 17 då jag bara gick in och bytte om för att åka till en hund som behövde hjälp! Jag var på biblioteket med och djuraffären! Och Maxi......

Jag var hos en fin liten vovve, lite samma som det brukar vara . Den var osäker och morrade mycket och de hade fått väldigt många råd om hur de skulle bemöta honom. Dessutom tyckte många att han skulle avlivas.

Jösses hur många missförstådda hundar finns det!?
 
 
Bilden är inte den hunden, utan bara en annan rädd vovve.
 
 
 

1 kommentarer

marianne

03 Mar 2015 09:58

det är verkligen omväxlande väder, ena stunden är det riktigt vårväder med fåglar som sjunger och nästa snöyra :(

Sv: Jo, jag menade raser som ska vara långhåriga :)

Jag sa till min bror att han gärna fick komma hit och vara en period och då tog han själv upp detta med att flytta :) men till Öland...det skulle vara bra för honom och lättare för mej....men vi får se, jag tror inte han vet själv vad han vill än...jag åker upp senare i vår, vi inriktar oss på det så länge....
Han har så grymt mycket saker, hur ska man göra? Ordna egen loppis eller be en auktionsfirma komma och lägga bud och hämta? Jag håller på det senare, det blir väl enklast? Även om man kanske får lite mindre betalt i klump....ja, jag får fundera, men klart är att jag får tillbringa mycket tid att rensa där...

Jag har inte hittat något bra sushiställe i Borås så var tvungen att passa på hihi

Kommentera

Publiceras ej