Hundarna och jag gick ut som vanligt. Det är ju okej att vara ute när man väl kommer ut! Trots regn!
 
Fm dammsög jag nedervåningen och fixade lite. 
 
Sen gick vi ut en runda vid lunch och sen åkte vi till affären i Fornåsa. Hundarna och jag!

Köpte tulpaner och fyllde upp skålarna med frukt, så blev det helt plötsligt lite helgstämning!
 
När hästarna fått lunch och jag hade ätit själv så somnade jag i soffan!
 
Är lite förkyld och lite halvseg, så det var skönt att slumra lite.
 
När jag vaknade så fick jag dåligt samvete för hundarna som hade haft det så tråkigt.
 
Plockade fram pusslet så Mio och Jim fick pussla lite! Allie har inga framtänder så hon kan inte ta bitarna!
 
 
 
 
Tomas kom hem när jag pratade med Jenny i telefonen. Vi babblade nog en timme. 
 
Vi gick ut i duggregnet och gjorde klart i stallet. Tindra har varit lite dålig i magen  i en dryg vecka, men nu ikväll såg jag att det nog har vänt. Hon var ren i rumpan!
 
Hon har fått probotika 2 ggr/dag. Nu kan jag nog ge 1 gång per dag istället tills burken är slut. Man skulle ge en länge tid sa veterinären.
 
Nu är det tv, dator, mat och kaffe som vanligt!
 

1 kommentarer

marianne

21 Mar 2015 17:39

Det är helt ok att vara ute i regn om det inte blåser...och man har rätt kläder :)

Jag har sagt det förr, att jag är så impad av dina hundar och hur du tränar dom.....lägga pussel wow!


Den där förkylningen du har...jag tror jag har den på gång också...blir soffan med en flit resten av dagen.

Spännande med dessa små godisbollar du gör, jag är inte så mycket för så´nt men blir ändå sugen att prova..haha

Tror ankan har ramlat i när hon suttit på kanten, eller så hoppade hon ner utan att förstå att hon inte skulle komma upp själv...nu har jag tagit bort tunnan, denb behöver inte stå där, bestämde vi.

Kommentera

Publiceras ej