Med datorn i knät innan jag ens hunnit börja skriva!
 
Man är ute så mycket nu och jobbar. Kroppen blir trött och så också knoppen...!

Igår var en astråkig dag. Regn och bara 3 grader. Det kom mellan 30 och 40 mm. Hästarna frös och fick mat flera gånger. Vi frös också, det går ju knappt att klä sig mot kylan.
 
Förutom det nödvändiga utejobbet så var vi inte ute så mycket mer. Hundarna fick träna inne, med lite luktdiskriminering. Att markera kaneldoft.

Idag ställde jag in valpkursen. Det regnade imorse också, men sen blev det ju riktigt skapligt.
 
På fm skurade jag ur ugnen och skåpet under diskbänken. Tråkjobb! Men sen har jag varit ute hela dagen. Tomas var och köpte brädor till golvet i växthuset. Vi ska försöka lägga det imorgon.

Idag har jag grävt runt träden och fyllt på jord. Det blev inte gjort förra året då jag var nyopererad. Katten Astrid har hållt mig sällskap och busat runt!
 
Gick en rejäl promenad med hundarna också. Fick ett hundmöte, vilket gick bra, så det gjorde mig glad! 

Ikväll har jag förberett middagen imorgon. Robert med familj och Karin och Stoffe kommer. Så roligt
 
Längtar efter de små grynen som jag inte träffat på läääänge!
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

03 May 2015 15:50

Vi har också haft ruggigt väder, men slapp regnet...det kom visst medan vi sov;)

Söt liten ryttare och traktorförare hihi...

Jag har också varit dagmamma en period,men de barn som börjat skolan trivdes nog inget vidare...de små blöjbarnen hade ju inte samma krav så det gick bra :)

Kommentera

Publiceras ej