Vaknade med huvudvärk. Inte alls kul. Ipren innan jag gick ut och fodrade.
 
Karin kom på fm och red ett par hästar  och lämnade pudlarna. Jag skulle ha privatlektion med en liten söt hund. 
 
Jag hade lust att ringa återbud, för jag mådde inget vidare. Men det var en rar liten hund som inte hade ett enda problem! Han hade skällt på barn. Men jag tipsade om hur hon skulle träna, sen babblade vi bara om trasiga höfter (!) så jag kunde inte ta betalt! Hon skulle komma på kurs i vår istället. Trevlig matte och trevlig hund!
 
Mockade färdigt i fårboxen, så imorgon åker jag och köper torv så vi kan bädda till de blivande tackorna.
 
Efter lunch och hundpromenad hände det spännande som skulle ha hänt i fredags! 
 
En vän till mig hade sett mitt foto på Allie och att jag skrivit att hon varit hos veterinären. Hon ville berätta för mig att Allie hade "pratat" med henne.
 
Vi skulle setts i fredags men så hade hon ingen bil och hon ville komma hit.
 
Hela helgen har Allie varit annorlunda! Hon har kommit och sökt upp mig och tittat på mig! Och idag när min vän skulle komma så stack Allie ifrån mig i skogen för att hinna före hem! Det har aldrig hänt!
 
Och när hon sen kom! Jösses vad Allie bar sig åt. Hon satt som en plåsterlapp på henne i 2 timmar!
 
Nu vet jag vad som fattas henne. Det konstiga är att jag kände det på mig och har känt det hela helgen.
 
Hon har ont i magen. Det borde jag veta. Hon har ju typ samma problem som mig! Förstoppad och trög. Det gör att hon känner sig dålig (förstås!)
 
Att hon är trött (som jag upplever) är att hon känner sig lite deppig för att hon har för lite att göra. Stämmer också! Men jag har ju tänkt att hon är sjuk! Nu ska vi ändra på det! Jag ska se till att hon får egentid och sen ska jag se till "att de andra två" inte tar all plats!
 
Hon sa mycket mer! Och det som är spännande är att det här är ingen tjej jag känner väl. Hon känner inte mina hundar! Ändå stämde allt hon sa. Och att se Allie.....det var roligt!
 
 
 
 
Det var mindre roligt när jag gick ut för att fodra. 2 tackor hade trasslat in sig i staketet! De satt fast med både benen och runt halsen. Gud vad jag trälade samtidigt som jag skickade meddelande till grannen och ringde till Tomas. Men till slut fick jag loss dem och nu har Tomas tagit ner den delen av staketet. Jag har sagt att vi skulle ta ner det innan det hände något, en tacka hoppade rakt igenom en dag! Men nu höll det på att gå illa! Usch!
 
Idag hann jag inte rida, men imorgon hoppas jag!
 
 

1 kommentarer

marianne

04 Nov 2015 09:50

Åhhh fina Allie <3 hon tar till andra när matte inte vill tro på sej själv. Det var ju så vi träffades....men det var inte Allie som tog kontakten då, det var du efter jag skrivit till Nina om en av hennes hästar. Då när jag var på väg sa du ju att Allie gick ut för att vänta på mej...hon har en speciell plats i mitt hjärta...och hon är en speciell hund.

Lammar tackorna inne?

Kommentera

Publiceras ej