Idag har jag slitit på kroppen!
 
Imorse, redan innan frukost körde vi ett pass ute. Tomas grävde iordning gödselstacken och sen öste vi ut gammalt hö från stallet där vi lägger höbalarna som ska åt under dagen.

Sen åt vi frukost i en timme. Det var gött!
 
Dammsög hela nedervåningen och fixade lite innan vi gick ut. Promenerade i skogen med hundarna.
 
Var och handlade på ica i Fornåsa, kom 5 minuter innan de stängde! Trodde det var öppet längre!
 
Sen kom My och hennes kompis och red. Jag började klippa häcken! Det borde varit gjort för länge sedan.
 
Orkade halva, sen blev det mörkt!
 
Skulle just gå in när My ringde. Mitt gamla marsvin Gullan som bodde hos dem höll på att dö. Hon ville att jag skulle komma. Gullan är nog närmare 9 år och levde på övertid! Hon hade ingen päls kvar! men kl halv fem idag var hon pigg, så det gick fort. Nu var klockan ca 19. Jag hämtade henne, men hon han dö innan vi behövde göra det. Skönt!
 
Imorgon blir det begravning igen.
 
Och jag har 2 kurser så nu måste jag sova!
 
 
 
 
Så här såg Gullan ut innan hon blev gammal och kal!
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

19 Oct 2015 09:07

Det är alltid så mycket som ska fixas när man har stall.....eller djur, kanske jag ska säga!

Långa frukostar är den bästa starten på dagen, därför gillar jag inte att börja jobba tidigt..hihi

Kommentera

Publiceras ej