Igår jobbade jag dygnspass. Imorse när jag slutade så hämtade jag pudlarna på hemvägen.
 
Vi åkte hem hit och tog en kopp kaffe. Sen packade jag in alla hundar i bilen och åkte till Ritva, "min" veterinär, med Jim. Vi skulle ta ett nytt plodprov och se hur det är med anaplasman. Hur mkt titrar han har i blodet. Hoppas det är lite eller helst inget! Det käns iallafall som han mår bra!
 
Jag  ger honom silvervatten och har gjort det ett tag. Sist jag slutade med det så fick han ett skov. Så nu ska jag fortsätta med en underhållsdos och inte sluta. Därför är jag lite spänd på att höra hur det ser ut i blodet.
 
När vi åkte hem fick vi ta med provet och posta det, så då passade jag på att handla lite. Köpte flera bitar lever så jag har gjort 2 plåtar med levergodis. Sen köpte jag en fläsklägg för jag kom på att jag hade en kålrot i skafferiet.
Så idag blev det rotmos!
 
Efter lunch gick vi promenad och sen var vi i trädgården. Jag klippte ner  det som frusit och vissnat och stoppade ner lite växter i frigolitlådor.
 
Sen kom en hund som ska omplaceras. Vi gick promenad och jag fotade lite. Läs mer på Hittehund.se eller fb.
 
Sen fortsatte jag lite till i trädgården. Hundarna fick leta lite godis på gräsmattan.
Mockade i hagen, fyllde på vatten och tog ner hö. Fåren var så keliga idag!
 
 
Nu har jag skrivit en text om hunden Milton och skickat iväg för godkännande.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej