Imorse var det mössa på!
 
Betydligt kallare med en gång. Det har ju nästan varit sensommarvärme tills nu.
 
Hästar och får  var hungriga. Det märks skillnad så fort det blir kallt. Hästarna kom i full galopp från skogen.
 
Hela fm gick åt till att plocka. Hur mycket skit har man som ligger på fel ställen......?
 
Nu har jag i och för sig plockat ihop en del till ett loppis som ska vara i helgen. Jag ska inte vara med, men skänker en del eftersom alla inkomster går till välgörenhet.
 
Efter plocket gick alla hundar och en katt, med mig till skogen. Vi strosade runt och njöt. Sen kom hovslagaren och jag plockade in första hästen. 
 
Jag åt lunch (kl 14,30) och sen ut och byta häst till Roger. In och fixade med material till kvällens kurs.
 
Sen var det lagom att fika med Roger. Hade paj kvar sen igår. Björbär och äpple, mums!
 
Så promenad med hundarna igen innan det var kurs!
 
En av tjejerna hade ingen hund idag! Mannen hade åkt till skjubanan med hundarna och glömt. Men hon fick låna Mio, vilket var jättebra! Han ska ju klara att träna med andra när vi ska göra examen i november!
 
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

07 Oct 2015 07:21

haha...karlar!!! Glömt att hunden skulle på träning...haha, tur du har några stycken som kan ställa upp.

Ja, du hur mycket saker kan man ha? Jag hatar att ha det rörigt runt omkring mej och du kan ju tänka hur det är här, sen vi tömde ett rum och två garderober...dessutom flyttade vi ju om saker "tillfälligt" för fyra år sen när han började med rummet och hallen...suck!

Leo är 72 från halsband till svansrot, men vet inte hur det skulle fungera med BoT täcke, han fäller ju så fruktansvärt och det skulle väl vara pälsfodrat efter en timme:(
Men tack, du kan ju kolla så ska jag fundera ;)

marianne

07 Oct 2015 07:24

Nya hästen är fin, nyfiken och go...det kan nog bli riktigt bra om dessa överben hon har inte ställer till det...vilket jag befarar att de kommer att göra när hon kommer i ordentlig träning,
du kanske minns att jag berättade att hon blivit trampad på som föl...på båda frambenen.

Stina

07 Oct 2015 20:50

Imorse var det premiär för tjocka västen och pannbandet, höstkylan är här =)

Kommentera

Publiceras ej