Sovit en stund i soffan, som vanligt!
 
Igår slutade jag jobba på morgonen. Hämtade pudlarna på hemvägen. De var kvar här över natten.
 
Jag klippte färdigt häcken igår och sen var det som vanligt stalljobbet. Hann inte rida och orkade inte heller förresten!
 
Idag sov jag till klockan 8 fast jag halvsov i soffan igår med. Hur trött kan man vara!? 
 
Hästarna var på werns lycka sedan igår fm. Tydligen fanns det bete så det räckte för de hade inte rört höet som vi lagt ut.
 
Tog en lite längre promenad med alla hundar imorse. Vi har sagt upp morgontidningen efter alla år. Men ibland hinner vi inte läsa den och det är ganska mycket pengar den kostar.
 
Blev sen frukost. Sen städade jag toan och satte på tvätt. Så var det kaffedags!
 
När vi sen gick ut krattade jag upp häck-klippet och gick en promenad med hundarna igen.
 
Slängde i mig några pannkakor till lunch som fanns kvar i kylen. För sen kom Karin och My och skulle rida och jag ville hänga med dem ut.
 
Jag red Birkir. Varje gång jag rider så tänker jag att jag borde rida oftare! Han är så mysig! Och alldeles lagom stor för mig. Tindra är ju så mycket större åt alla håll!
 
 
 
När vi hade ridit gick vi in och tog en kopp te och lite fika. 
 
Sen åkte jag till Lena och hälsade på 8 hulligan -valpar. Aj som tusan vilka vassa tänder!    
 
 
 
Väl hemma igen tog vi lite korv med bröd och såg på bonde söker fru, på play.  Men jag somnade......
 
Nu ska jag duscha och sova! Natti!

1 kommentarer

marianne

22 Oct 2015 08:59

en hel famn med små sötnosar <3

Vi har inte haft tidning på åratal, den går ju att läsa på nätet...

Jag hörde något som förvånade mej...att islandshästar oftare har spatt än andra raser?! Jag har alltid trott att spatt var vanligare på stora tunga hästar...vad säger du?

Kommentera

Publiceras ej