Igår hade jag sett fram emot en ledig dag efter en intensiv helg.
 
Vaknade och kände mig genomförkyld. Skallen dunkade men jag släpade mig ut till djuren.
 
Sen tog jag en iprén och då blev det ganska mycket  bättre. Men då märkte jag att Allie inte mådde bra. Hon ville inte äta. Hon har verkat lite "off" ett tag men jag har inte riktigt vetat. Men nu tyckte jag det var tydligt så jag bokade en tid på Valla.
 
Vi var där hela eftermiddagen men vi blev inte klokare för det, bara fattigare......

De har tagit prover som vi kommer få svar på i veckan. Jag hoppas det visar vad det kan vara.
 
Vi kom inte hem förrän 19.30, Allie och jag.Vi åkte 13.30 hemifrån.
 
Så det blev bara att laga mat (Linas matkasse) och sen hänga tvätt, duscha och sova!
 
Idag har jag jobbat 8-17 och då fick Allie vara med mig på jobbet. 
 
När jag kom hem bytte jag snabbt om och gick ut för att ha kursavslutning på vardagslydnadskursen.
 
Det har varit en jätterolig grupp att ha! Idag hade Anette L bakat fina och goda cupcakes!
 
 
 
  
Nu kollar vi på kalla fakta om samer och renstölder. Sitter här och blir riktigt förbannad! De jagar och plågar djuren. FY FAN säger jag. Vad finns det för folk!?
 

3 kommentarer

Marianne

13 Oct 2015 23:26

Men lilla Allie då :( Vad kan det vara?! När skulle ni få provsvaren?

Vet hur det känns att bli blåst på lediga dagen...
Kändes dej bättre eftersom du jobbade?
Du får vara rädd om dej...inte jobba om du är sjuk.

Lyxigt att ha en konditor i gruppen ;)

Tyvärr blev katten ihjälkörd, det var n tjej som ville ta hand om den men bara några minuter innan hon kom för att hämta den så hände detta :( jag fick sånt dåligt samvete, hade ju tänkt ta hem den tills vidare men gjorde inte det...en sån liten olycklig kisse som det äntligen såg ljust ut för så fick hon inte uppleva det.

Stina

14 Oct 2015 09:25

Hoppas Allie kryar på sig snabbt !

Dom där cupkaksen såg ju himla smarriga ut - jag bara älskar såna =)

marianne

16 Oct 2015 09:56

Javisst....det går inte att lura djuren :)
Brigade såg spöken överallt, särskilt på ett ställe där det hängde ner en gren åkte jag alltid av....det tog några gånger innan jag fattade vad som skrämde honom, men sen red jag med en bild i huvudet där vi galopperade förbi den...och efter det var han aldrig rädd där...samma med dessa rådjur som hoppade fram lite då och då...när jag red ut visade jag bilder på hur det kom rådjur över vägen och när de sen kom reagerade han inte alls...så visst är det vi som påverkar med våra tankar...det är ju på det sättet djurkommunikation går till...bara det att de flesta inte förstår det eller hinner uppfatta djurens tanke.
Angående Brigades vägran på hinder ibland, han hade gått omkull och skadat sej på ett hinder så vissa gånger fick han flashback och därför stannade han. Men han hade fin teknik och när ahn ville så var han grym....

Jag tror Maria är lite för snäll och att hennes tankar ställer till det för dom...

Kommentera

Publiceras ej