Jag har rödrosiga kinder. Tar solen ännu!? Det har ju inte varit kallt iallafall, så det är därför.
 
Började dagen med valpkursavslutning. Roligt och en härlig grupp. Fick mycket bra feedback på utvärderingen.
 
Ibland undrar man ju om de lyssnar när jag går igång och babblar på! Men det märks på utvärderingen att de lyssnat. Sen är det en sak att ha teorin och en annan sak att omsätta den i praktiken! Men det är många frön sådda!
 
Roligast och mest nöjd är jag när man kan omvända folk från "dåliga" träningsmetoder till mina :-) Ha ha!
 
Efter snabblunch var det spårkurs.Solen strålade och vi lade våra spår och satt sen i en solig glänta och fikade. Underbart!
 
Efter stalljobb och hundpromenad var jag trött. Jag hade tänkt klippa färdigt häcken, men jag orkade inte!
 
Gick in och lagade en soppa istället. Paprikasoppa med panerad ost (!) och en tomatsalsa. Gott! Från Linas matkasse. Sen gjorde jag en sats musli också.
 
Imorgon ska jag tillsammans med min chef ha några intervjuer med möjligen blivande vikarier. Hur svårt kan det vara att få några vettiga!? Vi har haft otur. De som är bra får ju fasta jobb och andra vi har haft passar inte in.
 
Det är så tråkigt för brukaren att få nya personer hela tiden  som han inte hinner lära känna.
 
Måste isäng skapligt! Godnatt!
 
 
Min brukare med Mio
 
 
 

2 kommentarer

marianne

19 Oct 2015 09:14

Det är ju de bra människorna som får nya jobb, de som ni inte är nöjda med, är väl inte så eftertraktade...samma hos oss....de som är duktiga nöjer sej inte med vik-jobb.

Alltid snappar upp något som fastnar när man är på kurs...;) jag tror att alla lyssnar ivrigt och lägger det mesta på minnet, men mest det som känns aktuellt för de själva....så är jag i alla fall.

Jo, jag kände till alla utom den unga tjejen och duon...gillar inte Lisa Nilsson eller Kleerup...och förstår inte vad Sven-Bertil gör där, även om jag ser fram emot hans dag.
Jag missade början av programmet.

marianne

21 Oct 2015 08:07

Det är ju superbra att ni andra som är hos brukaren, får vara med vid intervjuerna av vikarier :)

det är mellan verkstan och jobbet det är 1 1/2 km ;)

Kommentera

Publiceras ej