Igårkväll skulle jag ha haft hundkurs så jag hade bytt bort min tisdagkväll på jobbet. Nu blev ju kursen inställd eftersom det spöregnade hela dagen. Men jag jobbar imorgonkväll istället. Mycket bättre enligt mig.
 
Denna vecka jobbar jag bara tisdag-natt och torsdag-dag. Nu jobbar jag ett dygn istället. Jag jobbar hellre längre pass när jag ändå är där!
 
Karin kom på fm. Vi drack kaffe förstås och jag försökte boka hotell till helgen när jag ska till Stockholm. Det var fullt på ett, inget svar på ett annat. Men nu har jag mejlat ett som lät bra, billigt och hundvänligt.
 
Jag brukar sova på hundens hus. Men det är lite tråkigt att sova själv där. Det ligger ju i ett industriområde och jag får betala 200:-/natt. Då kan jag betala några hundralappar till och få säng med lakan, frukost och tv! 
 
Idag har Karin och jag sanerat hästarna från flugägg. Det tog sin tid. Disa gillade det inte.... hon är lite känslig i pälsen.
 
När vi ätit lunch så åkte Karin och My och red lektion hos Anna. De ska vara med på Östgötamässan den 20/9 på Vreta skolan.Kul!
 
Jag gick till skogen med hundarna och en katt! Vi plockade lite svamp.
 
Sen klippte jag ner buskar i trädgården. Det blev ganska bra, trots att jag inte kan sånt egentligen!
 
Tog en runda till i skogen när Karin hämtat pudlarna. Allie hittade lite mer svamp, men jag fastnade i gammal rostig taggtråd. Tur att det inte var en hund som fastnade. Sen tappade jag mobilen. Som tur var så hittade jag den ganska snart igen!
 
Ikväll lagade jag torskrygg och åt med kantareller och bacon. Pastasallad till. Mums!
 
Nu ska jag duscha och se till att sova!
 
 

2 kommentarer

Marianne

02 Sep 2015 23:33

Den där bilden är ju så grymt rolig :)

Så du ska till sthlm i helgen?! Ja det låter ju mycket trevligare att sova på hotell än i ett industriområde....var ligger det egentligen? Jag vet inte varför jag fått för mej att det ligger på söder, ungefär vid mosebacke...konstigt. Torskrygg är ju jättegott, vi brukar också ha bacon till ibland :)

marianne cargus

03 Sep 2015 22:33

Läskigt när det kommer folk så där mitt i natten när man sover på ett folktomt område....huu

Men hur kan man reagera så starkt på saker på fb att man plockar bort sina vänner? Jag förstår inte....vi är ju inga mördare lr barnmisshandlare..
Nu har ju Kerstin, hon som försvarade Anna i min tråd, också tagit bort mej...trots att jag ställt upp så himla mycket för henne, men det betyder tydligen inget i jämförelse till mitt tyckande.

Jag gillar inte tvestjärtar heller, men hellre 50 tvestjärtar i mitt rum än en läskig spindel 😉

Kommentera

Publiceras ej