Ikväll är jag inte trött, konstigt nog. Trots 2 dagars jobb, varav det senaste passet var ett dygn.
 
Klockan är 00.05 och jag tänkte blogga och sen läsa lite i Härliga Hund. Köpte den idag för en vän till mig har skrivit en artikel i den. 65 :- för en tidning, som inte är särskilt bra......Det är dyrt! Bättre att köpa en bok!
 
 
 
 
 

Efter jobbet idag åkte jag till frissan. Gjorde slingor och klippte mig. Blev supernöjd! Som vanligt.
 
När jag kom hem blev det kaffe, tvättade några maskiner och sen var vi ute några timmar. Jag mockade, fodrade och planterade salladsfrön. Ruccola sallad. Det heter nog sådde förresten!
 
 
 
 
 
Började klippa ner en klematis, men då blev det dags att åka till massagen! Dumt att ta samma dag som frissan, men det fanns inga andra tider.
 
Jag hade försökt att få komma tidigare, för denna gång blev det lite långt imellan. Jag hade ont i ryggen, benet och foten.....Men det gick inte som sagt. Men vad skönt det var! Hann få både massage och zonterapi.

Handlade på hemvägen. Köpte kött som jag har lagat en gryta på. Så lagade jag pulled pork (vildsvin) som man värmer i ugnen och gjorde potatismos, bacon och kantarellfräs och brysselkål. Gott!
 
 


Fast innan dess var vi ute och stalljobbade och sen gick jag en promenad. Så skönt, nu när det är ljust på kvällen. Jag kom inte in förrän 19.30.

1 kommentarer

Marianne

01 Apr 2016 09:50

Det brukar vara så mycket reklam i såna tidningar, och inte mycket att läsa, men är det en kändis i den så vill man kanske ha tidningen.

Frissan...herre gud, jag har dragit mej i ett par månader nu, nästan så jag skäms att visa mej utan mössa hihi.

Vad fin er hage är nu, vår är så mjuk så de har sparkat upp massa jord och lera när de busat, svårt att se skiten bland jordkokorna...;)

Vi brukar försöka skriva upp efter hand, men är man fullt sysselsatt bland grytorna glöms det ofta, jag brukar göra en snabb koll i skåpen innan jag ska handla, men kollar sällan bland kryddorna.
Vi brukar ha så mycket hemma att när vi letar recept så har vi oftast allt....eller som i detta fall....borde vi ha allt om vi skött det där med att skriva upp...

Hönsgödsel är bra gödsel, samt att de är där och krafsar ner det också....men på sommaren ser den som sagt inte rolig ut.

Jag hittade en app med olika träningsprogram, MoveApp.
Det finns en del att välja mellan och en instruktör att titta på. I går provade jag pilates.

Löpare kan få inflammation i benhinnorna som sitter framtill på smalbenet, det gör jävulskt ont i varje steg och värker även i stillhet i bland. Så när man säger benhinneinflammation är det i första (alla?) fall det man tänker på. Jag har haft det många gånger och känner ganska stor likhet med det över ankeln, därför spekulerade jag om det kan vara benhinnan. Det sitter en hinna över alla ben, vilket hon tydligen inte visste, logiskt borde det väl kunna bli inflammation i andra än bara den på framsidan av skenbenet....tänker jag.

Kommentera

Publiceras ej