Igår jobbade jag 8-17. När jag kom hem så packade vi ner lite ombyteskläder och åkte iväg.
 
Tomas hade bokat hotellrum i Gislaved, på vägen till Ullared! Det var fullt överallt nästan men här fanns ett rum och det var ungefär en timme kvar att köra.
 
Rummet var helt okej och frukosten var jättebra!
 
Vid 8 åkte vi vidare. Det var redan fullt på nedre parkeringarna, men det är ju så utbyggt så därinne var det skapligt ändå och inga köer ut.
 
Vi började på herravdelningen. Tomas hittade 2 par jeans, 2 jackor och flera tröjor. Den ena jackan var ett riktigt fynd, 149:- för det var 2:a sortering. Men ingen av oss förstod varför.
 
Sen häst_och hundtavdelning. Köpte eltråd som är både billigare och bättre kvalité. Grindhantag, ett nytt longerspö för 59:-(!) boots, nya koner till ridbanan, en massa hundgodis och ben. Kattmaten var också billigare så det blev det med.
 
När vi skulle gå och äta stod en kille från postkodlotteriet där och stoppade oss. Jag sa nej tack, men han var envis. Det var nämligen så att de hade en drive. Om man köpte 2 lotter per månad i tre månader och betalade dem i förskott ( 960:-) så fick man ett presentkort på Gekås. Både Tomas och jag köpte så vi fick 3000:- i rabatt när vi handlade! Men om man drog bort vad vi betalade för lotterna så blev vinsten 1100:-
 
Sen kan man säga upp postkodlotteriet direkt, det är inte bindande. Men troligen hoppas de väl på att folk ska glömma att säga upp prenumerationen!! Och man kan ju ha tur att vinna också. Ha ha!
 
 
 
 
 
 
 När vi hade ätit lunch så plockade vi ihop resten på listan. Hittade allt vi skulle ha! Det som var kvar att hitta var grejer till mig själv. Men vi gick och betalade och packade in i bilen först. Så gick jag tillbaka in med en korg bara, medans Tomas gick till jaktbutiken.
 
Jag köpte 2 bh:ar (aldrig hittad förut!) 2 linnen, tights, trosor, 2 fleecetröjor, vantar och ett par fritidsbyxor, rödsvarta och 1 t-shirt. Sen orkade jag inte glo mer!  Men jag är supernöjd! Inget onödigt åkte heller med hem.
 
Vi körde i ett streck hem utan paus. Det gick ganska bra. Jag gjorde korsord och roade mig!
 
 
 
 
När vi kom hem packade vi upp allt, sen gick vi en promenad med hundarna för att sträcka på benen! Man var ju lite stel!
 
Nu har vi ätit och Tomas sover så gott! 
 
 

1 kommentarer

Marianne

07 Aug 2016 11:23

Jag har inte alls tålamod att gå där, så det var strongt att ni hittade så pass mycket.
Gisslaved ligger 3 - 4 mil från oss.

Kommentera

Publiceras ej