Idag blir det inte många rader....
 Igårkväll spatserade en liten räv rakt genom fårhagen. Han såg inte intresserad ut av djuren, det var nog bara hans väg.
 
 Men när ett djur skrek ett ångestladdat skrik mitt i natten, så var det iallafall det jag tänkte på!! Jag väckte Tomas och vi rusade ut med ficklampor i bara underkläder...:-)
 
Det var inte från hagen. Det kom från stallets håll. Troligen var det en fågel som blivit offer till något annat djur.
 
Jag älskar att sova med fönstret vidöppet. Man hör bara nattens ljud. Syrsorna som spelar. Fåren som lockar på sina lamm. Men gud, ibland när det kommer såna där skrik!!
 
Jag låg vaken länge efter det. Sen gick jag upp klockan 6 för Karin ringde och sa att de skulle till förlossningen. 
 
Men det var falsklarm så de åkte hem igen sen.
 
 
Efter fodringen duschade jag, så då trodde hundarna att jag skulle till jobbet!! Men jag skulle ju hämta pudlarna och passade på att handla i Borensberg.
 
Under dagen har jag gått några korta promenader och städat. Hela huset har jag dammsugit och så bytt lakan.
 
Tog också ut grovdammsugaren till stallet och dammsög runt fönstren, som är så svårt att komma åt annars.
 
Någon ridning bev det inte. Det har varit 33 grader. och kvavt!
 
Nu är kaffet updrucket och hundarna ska få gå ut och kissa.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
 
 

2 kommentarer

Marianne

27 Aug 2016 13:12

Usch man blir lite skärrad när man blir väckt så...och ledsen för att någon blivit dödad på det viset. Jag har också gärna öppet på natten, men Janne vill inte ha in mygg och flugor...myggnät vill han inte heller ha.

Men vad jobbigt för Karin att bli lurad så där, man är ju ganska trött på den stora magen på slutet.

marianne

30 Aug 2016 00:08

Jo det finns gott om svamp, Janne kommer hem med full påse varje dag. Plockar du andra svampar än kantareller?

Vi är inte ofta på fest heller, men har planerat att vara med på en nästa helg också.

Förra året var det inte ens 10 plommon på trädet, det blev lite skillnad i år. ..jag tror detta ärandra året det bär frukt, kanske att det fanns något enstaka plommon förrförra sommaren, jag minns inte riktigt

Kommentera

Publiceras ej