Sov ända till 8! Märkligt, hundarna brukar ju komma upp vid 7!
 
Hästarna var ju inte speciellt hysteriska ändå. De smaskar ju på halm och lite annat på natten.
 
Frukosten tog jag uppkrupen i soffan och tittade på 2 avsnitt av julkalendern. Den är så gullig. Men gårdagens avsnitt var lite sorgligt...
 
Tvättade en maskin och slog in ett paket som var kvar. Lite småplock, som vanligt.
 
Hade ett par övermogna bananer, dem stekte jag till bananplättar till kaffet. Sen var det dags att gå ut, jag skulle rida med flickorna klockan 13.
 
 
 
 
 
Tindra var så där underbar, igen! Jag blir så förundrad över hur hon kan vara olika! Idag var hon jättelydig, trots att vi var tre stycken. Och gångarterna var superbra!! Traven, tölten och till och med väldigt bra galopp! Rund och mjuk.
 
När hon är så där duktig  tänker jag ofta på när jag var på kurs och fick höra av instruktören (från Island, fast en svensk ung tjej som flyttat dit) att de gjorde korv av såna hästar som Tindra.....
 
Hon gick som en kratta med mig då och lika illa med instruktören (som var såååå duktig enligt en del) Men om man inte börjar i rätt ände med grunderna så hjälper det ju inte om man är "proffs".
 
Nu har jag bättre kunskaper och tur är väl det!
 
Tjejerna hjälpte till med stalljobbet innan de åkte hem. Vi klippte klorna på kaninerna med.
 
När jag kom in åt jag lite lunch och gjorde rödbetssallad. Det och omelette med kantareller är min på lott till julmaten imorgon. Vi ska till Robert vid 13. Victor kommer med tåget lagom då. Sen kommer faktiskt Karin och Stoffe framåt kvällen, fast det inte var tänkt så från början.
 
När jag var klar med maten så sydde jag lite sängkläder till Hilmas dockvagn. Jag hittade  lite tyg i min låda. Det blev faktiskt jättegulligt! 
 
 
 
När Tomas kom hem så hade jag kaffe klart så vi tog en fika och då sydde jag det sista för hand på kudden.
 
Sen gick vi ut och fodrade våra djur och grannens får  som vi passar över helgen.
 
 
 
Till kvällen lagade vi en räkrätt som vi ofta gjorde på -80 talet. Heta räkor. Tyvärr "glömde" jag bort att jag kan få gallstensvärk av för mycket skaldjur. Dessutom gurka och paprika, som jag också har svårt för. Jäklar vad ont jag fick. Mådde illa och fick frossa. Urk!!!!
 
Men nu mår jag bättre, som tur är. Imorgon får jag nog tänka på vad jag stoppar i mig!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

24 Dec 2016 10:32

Vissa ridinstuktörer passar inte, jag hade en som sa -din häst är dum! Om Brigade, jag blev så arg och sa att hon skulle ta med sej hjälmen nästa gång han rida honom själv...det gjorde hon och sen sa hon -Aha, nu förstår jag! Mamma kan inte tro att alla hästar fungerar på samma sätt, en bra instruktör ser bakom allt och ser vad som finns under ytan.

Jag var femte barnet och jag tror det var något av syskonen som sa att jag var som en liten docka och sen fick jag heta det, som vuxen kallas jag Majsan, Marre eller helt enkelt bara Marianne.
Ha en fin jul nu allihopa

Kommentera

Publiceras ej