Igår julafton var vi hos Mi och Robert. Det var jättetrevligt! Mis mamma och syster var med och Victor kom med tåget från Uppsala. Senare dök också Karin och Stoffe upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har det bara varit Victor, Karin, Emilia och vi.  Karin och jag har ridit. Först red vi ut. Vi gjorde en rolig övning när vi red bortåt. Vi red efter varandra. Sen gick den bakom först i sidled några steg och skrittade om i ökad fart. Den andra skrittade sakta. Sen red vi så och flyttade in framför den andre. Så det blev ju att flytta åt båda håll och växla mellan sakta och ökad skritt. Kanonbra!
 
Sen blev det trav och galopp också, gick jättebra! Och när vi vände blev det tölt nästan hela vägen hem. Jäklar vad bra hon gick!! Jag bara satt och log! Sen red jag en stund till på ridbanan, då blev det ännu bättre. Jag ropade på Karin så hon kom och tittade!
 
Det mörknade tidigt. Så då gick vi in och lagade mat.
 
Nu har vi ätit, spelat kort och somnat i soffan!
 
Imorgon ska jag jobba, så nu är det godnatt! 

1 kommentarer

Marianne

26 Dec 2016 20:57

Mysigt att fira med alla barnen, även om ni träffas ganska ofta.

Jag brukar flytta Ava fram och tillbaka i alla gångarter, på skogsvägen, ibland rider jag in i skogen och flyttar för träd, det är toppen när man kan passa på att träna när man rider ut.
Så roligt att det går så bra för er nu.
Hur är det med Dina? Jag tänkte på henne häromdagen och kom på att du inte berättat något om hur det går med de dräktiga.
Såg nu i min förra kommentar att mobilen hittar på egna ord, det går inte att läsa igenom när jag skriver på mobilen så det blir ofta knasigt men hoppas du förstår ändå?!

Kommentera

Publiceras ej