Det växlar med temperaturen kan man säga. Idag var det minus igen.
 
Förmiddagen ägnades åt gardinuppsättning i köket. Jag torkade också golvet, det var nog ett halvår sedan.......
 
 
Stalljobbat och grejat som vanligt. Hundarna har varit duktiga inne hos fåren. Idag försökte ett lamm smita förbi, men Mio och Allie samarbetade och lyckades stoppa den! Blir så stolt över dem när jag står på utsidan och fyller på mat och de är själva i hagen och löser problemen.
 
Jag red ut en sväng också. Men Tindra var inte samarbetsvillig alls. Det var mycket galopp och då drev jag faktiskt på henne så hon åtminstone inte skulle få stanna när hon ville och inte glo i skogen och skutta! Bättre att bara driva på. Några gånger sparkade hon bakut också. Knasfia!
 
 
 
 
 
Frös gjorde jag med, så efter ridturen gick jag in och gjorde bananpannkaka. Idag blev det visst ägg hela dagen. 
 
2 kokta ägg till fm kaffet. Omelette till lunch och sen bananpannkaka (Banan och ägg med lite vaniljpulver) till mellis!
 
När Tomas kom hem så åkte vi och köpte halm.
 
Nu har vi ätit och sitter i soffan och "tittar" på tv (Tomas sover och jag skriver på datorn!)
 
 
Imorgon skulle jag ha varit barnvakt, men de små grynen har fått kräksjuka, stackarna!

1 kommentarer

marianne

15 Dec 2016 15:37

Hästarna blir ju lite extra pigga när det är sånt här väder, känns som en rolig ridtur trots allt ;)
Ägg är bra mat, jag äter omelett nästan varje dag nu, men jag har fått tips hur jag ska frysa äggen så ska prova det i helgen och se hur det blir, jag ger Leo ägg nu också....man ska ju vara försiktig med vitan så jag får väl börja skilja de åt.

Jag ser fram emot Island jättemycket, men ska låta en resebyrå sätta ihop en vecka åt oss så jag får ut det bästa av resan

Kommentera

Publiceras ej