Iprén är egentligen inte bra. Eller jo, på ett sätt är det bra. 
 
Jag vaknade ännu "sjukare" imorse. Halsen värkte och hostan är tillbaka igen :-(
 
Började alltså med en tablett innan vi gick ut och fodrade. Usch vad eländig jag kände mig......
 
När vi kom in kände jag mig som vanligt igen! Alltså typ frisk!
 
Dammsög överallt efter frukosten, för nu är det ju milt igen och hundarna drar in sand trots att vi spolar av dem och torkar! Jösses vilken skillnad mot när det är minusgrader.
 
Karin hade Tea här som red på Berserkur. Han var så pigg sa Karin! De red ut och Tea sa: Vad roligt att han är så mycket bättre! (Hon menade mer framåt!) Tydligen har han mått bra av att få vila en längre stund. Han var piggelin när Moa red häromdagen med. Perfekt att han får gå några dagar i veckan med småtjejerna!
 
När vi hade druckit kaffe så red vi ut, Karin, Tomas och jag. Tindra låg på som tusan och jag orkade inte riktigt rida hela tiden. Hon har ju inte så bra kondis (inte jag heller!)  och ju tröttare hon blev desto fortare ville hon springa! 
 
Jag glömde ta med telefonen så det blev inga kort tagna idag. 
 
 
När vi kom tillbaka så gjorde vi klart allt i stallet. Hundarna lekte i skiten och grävde och skvätte! 
 
Sen åkte Karin hem och vi gick in och lagade lunch. När vi hade ätit och tagit kaffe och lite av den goda glassen vi gjorde häromdagen, så gjorde vi matsedel för veckan. Så himla bra! Det är andra gången nu. Kollar recept så man kan handla hem allt som behövs. Linas matkasse blev sämre med kvalitén på grönsakerna. Jag har klagat ganska många gånger. Visst de ersätter det dåliga. Men det retar mig att få kasta saker och att man ibland inte kan laga det man ska! Så vi har gjort uppehåll nu.
 
Jag åkte till Ica och handlade och det går ju mycket fortare när man skrivit upp vad man behöver och slipper gå runt på måfå för att få inspiration! Sen blir det givetvis lite impulsvaror ändå.
 
När jag kom hem gick jag direkt och fodrade sen fick hundarna komma ut och kissa.
 
Jag duschade (innan jag somnade i soffan igen och blev för trött!) och tog en iprén till. Fick ny energi och började träna hundarna! Leta hästsko inne och sen fick de leta godis. 
 
 
 
Allie är så duktig. Hon är den mest uthålliga av dem. Jag har anmält mig till en ny hundutbildning som börjar i april. Nosework-instruktör ska jag gå. Då ska Allie få gå med mig. Det ska bli kul!
 
Lagade middag, kycklingben tsasiki och ungsrotfrukter. Det blev gott.
 
 
Nu har jag äntligen satt mig ner! Försöker fatta något om den nya hemsidan, men det går sådär.....
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

08 Feb 2016 09:12

Usch då att du ska bli sjuk igen:(
man lurar sej med dessa tabletter som tar bort det febriga och onda.

Förr gjorde jag alltid matsedel och handlade för en månad, fyllde bara på med mjölk, frukt och grönt...jag bakade allt bröd själv, men sen jag flyttade hit har det blivit sämre och sämre med skrivna matsedlar även om jag kan ha en planering i huvudet för en vecka och handla efter den.
Den nya kursen, vad handlar den om? Nyfiken...hihi

Kommentera

Publiceras ej