Å jösses vad trött jag är. Åt nyss och gjorde egen beasås för första gången. Mums!
 
Försöker få liv i Tomas som sover. Jag skulle vilja gå ut och fodra så det är klart.
 
Ja, jag börjar väl skriva då....
 
Igår jobbade jag på kvällen tills imorse. Innan dess var Karin här. Solen sken och vi var ute hela dagen och red och jobbade. Härligt!
 
Idag har vi också ridit. Det går bra nu!! Givetvis går det bättre när man rider regelbundet. Jag rider inga långa pass men har försökt hålla igång. Birkir har jag också kommit igång med. Igår en skritt tur i skogen och idag jobbade jag lite från marken.
 
Idag hände något märkligt. Jag sa till Karin att jag tyckte Nökkvi såg bättre ut. Ja, det tycker jag med, sa hon.
Vi undrade om vi inbillade oss, men det var faktiskt så. Det mest konstiga var att ena ögat var ju grumligt och veterinären sa att han ser inte på det alls. Idag var grummlet borta och han hade reaktion när vi testade!!!
 
Vi törs kanske inte hoppas något, för fel är det ju någonstans. Egentligen trodde ju Bitte att hon skulle få svar idag, men vi har inget hört så antagligen hann det inte komma.
 
Imorgon är det jobb igen, så nu vill jag gå ut så jag kan få sova sen!
 
 

2 kommentarer

Marianne

28 Feb 2016 00:42

Sover han också i soffan? :)

Äter vi bea nån gång så är det hemgjord, den är godast ;)

Håller tummarna för Nökkvi, hoppas ni får svar på måndag iaf...

Härligt att det går bra i ridningen.
.visst ärvde så, att man måste hålla igång den hela tiden, jag märker direkt på Ava om jag slarvat med träningen.

marianne

28 Feb 2016 00:52

Jag tycker nästan alltid att andra rider Ava bättre än jag själv gör.

Hade det varit sommar skulle kycklingen kunna vara ute från 2-3 dagen, i gamla hönshuset gick de ut genom dörren så de sprang ut nästan direkt, i nuvarande hönshus sitter gluggen så det blir svårare för de små att komma ut.
Mamman kanske kan skydda den mot en katt eller liten hund, men är osäker. VLeo är ointresserad men Vet inte hur Norriz skulle göra....de gamla katterna visade inte heller något intresse, jag tror de såg hönsen som sin familj.
Övriga rovdjur skulle ta både höna och kyckling...

Kommentera

Publiceras ej