Imorse fick jag pallra mig upp kl 7. Idag var första dagen som jag inte längtade efter att slänga mig i soffan när jag gjort hälften av jobbet ute.Jag mår alltså bättre. Fast hostar gör jag och har lite ont i öronen.
 
Karin kom och vi lastade hästarna och åkte iväg till Kullersbro. Tänk vad snälla de är som bara går in i transporten! Och ut lika lugnt!
 
 
 
När vi kom dit så hann vi ta en kopp kaffe medans vi sadlade och så träffade vi Kickan som jag ska rida ihop med imorgon. Vi har setts förut på kurser hos Malin.
 
Idag var det egentligen en lektion själv. Men våra hästar är ju så pinsamma så det är ju svårt att stå med den ena och vänta! Så Karin kom in och skrittade medans jag red och sen gjorde vi tvärtom.
 
Jag är supernöjd med första lektionen! Trodde nog att jag skulle få höra lite mer negativt! Men det är ju inte Malins stil! Hon plockar fram det som är bra! 
 
Jag fick höra att Tindra kändes bättre än sist ( Malin red också) att hon är mjuk i munnen, hon lyssnar jättebra på sitshjälper och hon jobbar på! Jag tror att det beror på att det nästan bara är jag som har ridit. Förut har ju flera andra ridit och då blir de lite "avtrubbade".
 
Jag fick träna  själv när Karin red och det kändes bättre och bättre. Tindra vill så gärna göra rätt. Det gäller bara att vara tydlig och koncentrerad!
 
Ser fram emot lördag och söndag!
 
Vi lämnade hästarna kvar där. Imorgon ska My och Freyja följa med ockå så transporten fick åka med hem.
 
Vi köpte fikabröd och några goda limpor på vedugnsbageriet på hemvägen. Smaskens!
 
När vi hade fikat så gick vi ut och grejade och sen red vi Birkir och Bersekur en sväng med Jim som sällskap.
Mötte rådjur idag med och det gick bra!
 
När vi kom tillbaka hade My kommit och skulle rida på Freyja. Så då bytte Karin och jag så hon tog Birkir och följde med dem!
 
Jag började frysa och gick in och började med lite mat. 
 
På tv var det inget roligt så jag tränade lite hund istället! Nu ska jag ta och duscha och sen sova!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Feb 2016 22:17

Så kul att vara på helgkurs med pållarna :)

Kommentera

Publiceras ej