Å vad trött jag är! Somnade en stund i soffan efter maten.
 
Igår var det andra dagen på kursen. Vi hade hästarna kvar hos Malin och så tog vi med My och Freyja på morgonen. Jag skulle rida första passet med Kickan. Sen Karin och My efter oss.
 
Våra hästar stod inne i varsin box när vi kom. Lite stirriga!  Ännu värre blev det på lektionen. Tindra var helt vild. Bockade och sparkade bakut hela lektionen.....Jag flög som en liten vante! satt iallafall kvar som tur var!
 
Övningarna blev det sådär med. Vi fick göra övergångar mellan skritt och tölt/trav och varje gång jag skulle göra en så blev det ett utbrott! Jag funderade på vad som hänt eftersom det gick så bra dagen innan. Hade hon sån träningsvärk? Sen gnäggade hon efter de andra två också, så ibland kunde vi inte höra vad Malin sa....
 
På eftermiddagen valde jag att rida ihop med Karin och My. Då gick det mycket bättre. Hon kickade bara några gånger i början!
 
 
 
 
Vi bestämde att de skulle vara ute på natten istället för att stå inne på box. De är ju inte vana att stå inne, så jag funderade på om det inte vad det som gjorde att Tindra var så "galen"!
 
Idag var det helt annorlunda! Tindra var som vanligt. Det vill säga, samarbetsvillig!
 
Det var jättekul! Vi red alla tre, båda passen idag med. Alla tre hästarna var jätteduktiga! Vi tränade tempoväxlingar i alla gångarter på en bana med koner. Vi skulle rida jättesakta med drivning fram mot handen vissa sträckor och sen öka vissa sträckor. Vad roligt det var!
 
När vi åkte hem fick vi åka 2 vändor eftersom vi hade tre hästar! Kom in här vid 18 tiden, så trött. Tur att jag vaknade tidigt idag och hann städa sovrummet då. Hade aldrig orkat ikväll.
 
Vi åt taco-rester från igår och tittade på melodifestivalen på play.
 
Igårkväll var Robert med familj här och hälsade på. De var här när jag kom hem. Hilma och Kasper höll igång som vanligt och den tredje lille, som ska heta Elis, sov mest.
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

22 Feb 2016 18:27

Tindra kanske hade myror i kroppen efter att behövt stå still i box över natten...kul att det gick så bra sen..

Kram

Kommentera

Publiceras ej