Skulle bara blogga lite, men nu börjar visst repris på mello. Då kan jag kolla på det med! Kul!
 
Igår var det jobbdag tills idag. Jag ägnande flera timmar åt akvariet. Fick någon slags förgiftning så alla fiskar dog utom 2. Snyft!  Jag som nyss hade köpt en hel del nya och vi hade även ett par yngel som vi hade fött upp. Men nu är det rengjort efter konstens alla regler så i veckan ska vi väl skaffa lite nya firrar.
 
När jag kom hem på fm så drack vi kaffe, förstås och drog igång tvättmaskinen. Jämt fullt i tvättkorgen.....
 
Sen gick jag en sväng med hundarna innan jag red. Jag har börjat vara lite "trotsig", Jag rider innan jag gör skitjobbet. Om jag gör allt jobb så hinner/orkar jag ju aldrig rida.
 
Det var ganska isigt på ridbanan men jag red en stund ändå. Det gick så bra så jag tog en sväng ut också, med Mio som sällskap. Ett litet busbocksprång blev det annars kändes det bra idag med!
 
När vi kom tillbaka skyndade jag mig in och fixade lite mat. Korv och pasta!! Men jag skulle på Moas kalas så jag hann inget annat.
 
Tur att de bor nära. Men vi kom sist iallafall.....
 
 
 
 
Moa var så nöjd med kalaset och vi hade köpt en actionkamera som hon har önskat sig både i julklapp och present! Den ska hon ha när hon rider.
 
Karin följde med tillbaka hit så vi kunde fixa stalljobbet. Nökkvi fick komma in och äta lite extra. Det är konstigt med honom. Hur kan han börja se på ett öga som dagen innan är grumligt och ingen reaktion på? Hans blick är mer vaken och han går stadigare. Men...han är svettig på bakbenen. Vad betyder det? Imorgon kommer väl svar på blodproverna.
 
Ikväll har jag ägnat en del tid åt utskick till vårens kurser.
 
Nu ska jag göra mig en kopp te och sträcka ut mig på Bemermadrassen och glo på mello!
 
 

3 kommentarer

Robert

29 Feb 2016 16:46

Helt rätt att rida först! Skitjobbet finns ju kvar, det tar inte vägen nånstans! :)

Marianne

01 Mar 2016 23:21

Klart du ska rida först...
Jag har hört att om hästen är extra svettig på tex bakbenen som Nökkvi, så arbetar de mer med de muskler där det är svettigt....men vet inte om det är sant. Nu är jag nyfiken på provsvaren ;)

Marianne

01 Mar 2016 23:23

Så tråkigt med fiskarna :( var det gift? Vet inte om det stämmer men när jag hade akvarium på 70-talet fick jag lära mej att fiskarna påverkas av förändringar i luften, som hög- eller låg-tryck, att de kan göra så dom dör.
Men som sagt....vet inte om det stämmer

Kommentera

Publiceras ej