Imorse var det inte många snökorn kvar! Det blåste  däremot och det är ju bra om det ska torka upp.
 
Det var lite skapligt väder till efter lunch. Karin och jag var ute ca 3 timmar och jobbade. Sen började det regna.
 
 
 
Vi åt lunch och hon försökte hjälpa mig att flytta min hemsida. Det går sådär. Inte gjort i en handvändning direkt.
 
 
Karin ville åka till Sharpman och kolla på skor, så jag hängde med. Alla hundar med förstås!
 
Vi köpte varsin gosig tröja, jag köpte även ett halsband till Jim och ett jättefint shabrak i jeansblått. Allt för halva priset! Skor blev det inga.
 
Däremot hittade Karin Tindras tappsko idag! Där hästarna brukar äta. Där har jag ju gått massor och kollat!
 
 
 
Tomas kan inte sätta på den med snösulan på. Annars brukar han kunna slå på dem. Men jag ska ringa och kolla om jag kan åka till Anna med Tindra. Roger brukar vara där varje vecka.
 
När Tomas kom hem frågade han om jag bestämt mig om bilen jag provkörde igår. Nej jag vet inte. Gillar ju min saab!
När ska den besiktas frågade Tomas. Jaa, sa jag svävande. Snart tror jag. 
 
Det var senast 31/1!! Som tur var så fanns det en tid på lördag morgon. Innan dess måste vi byta en grej. En temperatursensor. Så får vi se om det är den som gör att motorstörningslampan tänds hela tiden.
 
När jag kom hem från Sharpman slängde jag på en portergryta. Den fick stå och puttra medans vi gick ut.
 
Nu ökade regnet. Det öste ner.....Så det som torkat upp är inte torrt längre!
 
 

3 kommentarer

Marianne

29 Jan 2016 09:55

Det där med hur tappskor kan gömma sej och helt plötsligt dyker upp där man letat tusen gånger, är ett mysterium...Maria är bra på att hitta, jag kan leta och leta hur mycket som helst och sen går hon bara ut och hittar den.

Det blåser som sjutton här också, men regnar samtidigt så det torkar inte upp...nu är det lera överallt igen :(

Marianne

31 Jan 2016 09:46

Vi har också broddar på hela tiden, men eftersom det var lera och väderappen sa plusgrader Och regn en tid framöver tog jag bort de.....dumt nog :(
Ja vi hade googlat fram detta om casavan och därifrån hade han läst sej till att koka och se rotera

Marianne

31 Jan 2016 09:47

Blev inte klart....
Att koka och sen fritera skulle vara det bästa....

Kommentera

Publiceras ej