Jösses vad vatten det är på gårdsplanen! I hagen kom jag inte ens åt att hämta ett hönät för det var så djupt med vatten!
 
 
 
Pudlarna har varit (och är) här. Vi har lekt/ tränat lite inne alla vovvar och jag. Varit ute i 3 timmar och sen var vi så blöta och frusna. Allie fick bada (halva kroppen) för hon rullade sig i skit. Bläää!
 
Jag åt lite lunch fast klockan var 15. Sen åkte jag till Vadstena för att provköra  en bil. Passade på att handla lite på Morrhåret. Vadstenas fina djuraffär!
 
Bilen är en Hyndai santa fee. Tror jag att det stavas! Den var jättebra att köra. Jag satt bra och såg bra ut. Ska fundera tills imorgon.
 
Sen har vi lagat mat. Kyckling med sötpotatis och palsternacka och en god kall sås på yogurt med koriander i.
 
Tänk, jag avskydde den kryddan förr! Nu älskar jag den! Smaken ändras.
 
Lever hunden?!
 
 

1 kommentarer

Marianne

27 Jan 2016 09:40

Smaklökarna ska visst ändras var sjunde år...jag gilla koriander och har alltid gjort, de flesta säger att det smakar tvättmedel.

Himmel vad vatten ni har i hagen, varför kan det inte bara vara lagom med något?

Här är det milt också och regn, så trist, allt ser skitiga och grått ut.

Det skinnet jag tvättade blev stelt på baksisan,men nu är det mjukt och gosigt igen. Vi har också i tre längder, jag gillar det korthåriga mest.

Jag har haft min värk så länge jag kan minnas och har vant mej vid dessa dåliga perioder, jag vet inte om det är en infektion på gång eller om det är allt strul i mitt liv som är orsaken nu. Men som sagt, jag är van.

Hästarna dricker mer om de får lite tempererat vatten, så när vi hade en balja bredvid termobaren förblev den orörd...trots att det inte ens varit närheten att frysa.

Jag provade laxlasagne igår, gott


Kram

Kommentera

Publiceras ej