Idag är Mio 5 år! Otroligt vad fort det gått! Han känns fortfarande som min valp!
 
 
 
 

Jag jobbade 8-14 och sen storhandlade jag. Gjorde matsedel igårkväll och handlade för hela veckan. Puh! Det tog över en timme att hitta allt.
 
Sen hämtade jag fårskinnet som hade kommit på posten. Så fint det var!
 
 
 
När jag kom hem var klockan över 16. Jag mötte Karin som hade varit här hela dagen. Plockade in allt som jag handlat. Sen blev det kaffe och bananpannkaka.
 
Hundarna fick lite smaskigt mellis och sen tränade vi en timme i köket. 
 
När Tomas kom hem så gick vi ut och fodrade och rastade vovvar. Sen fortsatte Tomas att snickra. Yipee!
 
En som inte är glad åt det är Allie. Hon avskyr verktyg och läten som har med det att göra. Andra ljud har hon inga problem med.
 
Jag lagade lasange. Med räkor, lax och bladspenat. Gott! Tomas kom och hjälpte till med det sista. 
 
 
 
 
Det blev 2 matlådor också och det är ju bra.
 
Ute är det jättetråkigt väder! Blask blask! Stora pölar med vatten.
 
imorgon kommer pudlarna igen. Karin jobbar.
 
 

1 kommentarer

Marianne

26 Jan 2016 11:02

Det är verkligen jättefint det skinnet, såg på fb att det inte skulle gå att tvätta för att det var långhårigt?! Jag har tvättat mina långhåriga...det har gått bra.

Laxlasagne har jag hört talas om, men aldrig smakat....Jag har ju lax i frysen kom jag på så ska leta upp nåt recept faktiskt.

Grattis till fina Jim, tänk vad tiden går....

Så Thomas har tagit upp renoveringen av sovrummet? Spännande; )
Kram

Kommentera

Publiceras ej