Jag jobbade igårkväll. Började kl 17 och innan dess låg jag mest i soffan. Hur länge ska skiten hålla i!?
 
Imorse slutade jag 9. Jag jobbade en timme extra så min kollega inte behövde fara upp i ottan. Och inte jag heller för den delen!
 
Min brukare sov gott hela natten trots att det smällde som attan utanför!
 
Jag handlade innan jag åkte hem. Och hemma blev det förstås kaffe när vi hade packat in allt.
 
Sen gick vi ut och mockade och promenerade i skogen. Sakta mak.....jag orkar ju inte.
 
In och lagade mat, Pizzakit blev det med kantareller, bacon och hjortstek (!) på. Gott!

Ut igen och packade foder och tvättade min häst i rumpan! Hon har varit lite lös i magen eller rättare sagt det har runnit lite efter. Men nu var det på hela benen!!
 
Inget bra väder att tvätta i heller! Jag hade probiotika (?) som hon ska få. Jag ställde in henne i boxen medans vi packade foder. Då bajsade hon bollar, så det kanske blev lösare i natt när de blev skrämda av raketerna. Det var tydligen jobbigt mellan 23.30 och 00.30.
 
När vi kom in från stallet var klockan 19. Tomas börjar bli dålig nu, så vi hamnade i varsin soffa och jag somnade.
 
Vaknade till och slötittade på nyårskarameller. Sen stekte vi varsin skiva entrecoté, sallad hade vi redan. Så det var smidigt!
 
Jag ska jobba imorgon. På dagen idag har jag känt mig skaplig, om än trött. Men nu ångrar jag mig lite, skulle nog varit hemma. Ont i skallen och jättetrött. Bäst att gå ut och fodra så man får sova sen.
 
 
Önskar jag blir frisk snart
 

1 kommentarer

marianne

02 Jan 2016 14:38

Man har alltid för stor tro på sin ork, du måste vila nu så du blir frisk...inte jobba.

Leo blev också jättepåverkad av smällandet, han var trött i går, hade ingen aptit och magen pirrade, kurrade och mullrade. Idag är han pigg igen

Jag har ju bestämt före Petra och Tiina att inte ha några inhyrningar, så jag vet inte varför jag inte står fast vid det?!
Dom var bra hyresgäster, men den här tar priset bland alla jag haft eller ens hört talas om....
Det är hennes helg nu, men hon ville byta, till vad frågade jag...in i veckan...haha, och utsläpp då? "Nä jag pallar inte"
Så man behöver tydligen bara ta hand om sina djur när det är roligt? Eller vad menar hon? Inte en tanke på att jag kanske behöver en morgon ledigt, bara tänker på sej själv...suck

Kommentera

Publiceras ej