Sover som vanligt i soffan.
Herregud hur trött är jag.
 
Ja jag känner mig inte alls pigg, tvärr.
 
Idag slutade jag 8. Hämtade pudlarna. Handlade på Maxi. Köpte också hundmat i Fågelsta.
 
När jag kom hem blev det kaffe. Sen hundpromenad och då snöade det.  Vilma blev så trött av att gå i blötsnön.
 
Jimpan har så ont i sin tass. Han haltar en hel del. Fast det ser ganska okej ut, ändå. Men några långpromenader blir det ju inte. Orkar inte själv heller.....
 
När hästarna fått lunch gick vi in och åt lunch. Dammsög lite med innan vi gick ut och stalljobbade.
 
Gav hästarna hinkmat, de som ska ha. Packade foder i en timme, sen var jag helt slut!
 
Gick in och väntade på Tomas, så vi kunde hjälpas åt. Då går det ju lite lättare.
 
När vi kom in lagade vi ugnstekt falukorv och sen tog vi en kopp kaffe. Sen slog ögonen igen!
 
Men nu är det dags att gå ut och fodra och rasta de stackars hundarna som har fått vara ute alldeles för lite idag med.
 
 
 

2 kommentarer

marianne

13 Jan 2016 00:09

Den där katten ser ut som jag känner mej....du har ju nyligen varit sjuk så klart du är trött, men tycker du håller igång hela tiden...fattar inte hur du orkar.

Hur man placerar sej är betydelsefullt, hästarna använder ju kroppen till att kommunicera med varandra....(det gör nog alla djur?)
Jag har studerat de o hagen under alla år och ser hur dom flyttar på varandra...och det är vad vi också gör när vi tömkör...står jag på fel ställe

Marianne

13 Jan 2016 00:15

Hann inte klart...
Ava är känslig och har ju mycket egna idéer och står jag det minsta fel, nonchalerar hon mej...samma i ridningen, gör jag fel så bjuder hon inte på något...förutom i hoppningen.

Det händer oftare än du kan ana, att folk inte ser mej...vissa ser t.o.m besvärade ut när jag pratar...men jag behöver ju säga vad dom ska betala..

Kommentera

Publiceras ej