I morse åkte jag till Malin efter frukost hemma.
 
Idag red vi 45 minuter  två och två. Jag red med Eva. Hon och jag hade totalt tvärtom problem! Hennes häst var kort, tänkte mer uppåt än framåt och han var lite stel och styv.
 
Min är också stel, men lång och tänker mer framåt än uppåt! Jag skulle rida ihop och hon skulle länga sin häst!
 
Det är så roligt att titta på varandra, vi är 9 personer och alla hästar är toltalt olika! Ingen är lik den andra! Och alla har olika problem.
 
Jag har fått träna på att gå i typ sluta, för att få in rumpan, på hästen! Bakdelen lite innanför spåret och sen lite ställd inåt med huvudet. Jäklar vad bra det gick. Tindra är så bussig med. Hon gör precis som jag vill, bara hon förstår. Nackdelen är att hon sen tror hon vet, så då ska hon göra samma övning hela tiden! 
 
Andra passet hade de byggt upp en bana med bommar och koner. De låg så man kunde ta olika svåra kombinationer. Bommarna låg alltså som "gångar" som man skulle rida i. Jättekul! Vi red dem både i tölt och trav. Till slut fick vi galoppera med, men då klarade jag inte att styra in mellan bommarna, inte Eva heller. Vi red på spåret bara.
 
En av de bästa sakerna, förrutom ridningen är ju maten och fikat! Pia servar och ser till att vi får äta gott. Hon ger även hästarna biolight behandling, vilket ingår i kursen.
 
När jag kom hem vid 17 tiden drack jag kaffe med Tomas. Sen gick hundarna och jag till skogen och plockade svamp. Hittade några liter idag.
 
Det var skönt att vi hade kyckling färdig, behövde bara koka ris. Smidigt!
 
Vid 22 gick vi ut för sista rundan . Kommer in i stallet och ser kaninboxdörren på vid gavel och dörren ut till gödselstacken! Jaha då är de borta tänkte jag. Men nej, de var kvar i boxen!
 
Men vem har öppnat!??? Sadelkammaren var också öppen och lyset tänt.
 
Nej nu somnar jag visst, igen

1 kommentarer

marianne

17 Jul 2016 14:38

Dom är smarta stona, kommer på fort vad som ska göras och sen försöker de ta över...haha
Jätteroliga övningar ni fått och så nyttigt att rida tillsammans med någon som har motsatta problemet.
Jag orkar sällan titta på andra ekipage än de som rider samtidigt som jag....lite tråkigt egentligen.

Men fy vad skumt med kaninboxen...har ni några idéer? Är den svår att stänga? Tänkte på de barn som rör sej på gården.

Vår kurs var ett pass fredag, som jag inte var med på, ett enskilt på lördag fm, ett hopp i grupp samt teori på em, och ett enskilt pass idag.
Jag ramlade av och slog mej som f-n i går och var nära att avboka dagens, men bet ihop och det är jag superglad för....sån känsla trodde jag inte jag skulle få med den där räserhästen.

Jag kulle tro att vallmon är ettårig men frösår sej själv så att det kommer nya varje år, jag vet inte om man kan ta reda på det utan att veta vilken sort det är...det finns ju så många olika.

Kommentera

Publiceras ej