Så seg imorse. Men jag pallrade mig upp och satte fart eftersom jag skulle rida med Tea klockan  10. Och innan dess ville jag städa av lite.
 
Hann iallafall dammsuga av en del och ta en kopp kaffe.
 
När vi skulle rida iväg kom en liten skur, mest som duggregn. Det var bara skönt och knappt några insekter.
 
Tindra gick så bra idag! Det känns otroligt bra, nästan varje pass. Traven är stadig och jämn och galoppen blir bättre och bättre. Tölten med förstås! Så härlig känsla! Bara sitter och njuter!
 
Och sällskap av roliga lilla Tea som alltid berättar så roliga saker! Som älskar Birkir och tävlar med mig i galoppen!
 
När Tea hade åkt hem så stekte jag mig lite pannkakor. Åt med yogurt och körsbärssylt, mums!
 
Sen kom kusin Marie! Vi umgicks hela em. Gick en sväng med hundarna och sen satt vi och pratade i timmar. Härlig första semesterdag!
 
När Tomas kom hem fortsatte han köra ensilage. Jag grejade i stallet och växthuset. Städade av toan med. 
 
Imorgon kommer Robert med familj och Karin och Stoffe. Vi ska grilla korv och fira lite kalas för på måndag fyller Hilma 5 år! Vi ska ses då med och fika. Men jag sa när vi sågs sist att vi skulle grilla korv, för det ville hon ha på sitt kalas!
 
Tänk att hon redan är 5 år, den lilla prinsessan!
 

1 kommentarer

marianne cargus

09 Jul 2016 17:58

Tiden går så fort det märks på barnen som växer och växer...

Lite duggregn är helt ok ridvägar, de där flugorna och andra bitska kräken är så besvärande annars.

Jag behöver ha en planering på mina dagar, och veckor, jag blir stressad annars, jag antar att det har med min sjukdom att göra...alltså whiplashen, för det har varit så sen dess. När det kommer till oförutsedda eller spontana händelser blir det oftast kaos i mitt huvud, jag tappar bort mej...jobbigt som sjutton

Kommentera

Publiceras ej