Jag borde sova eftersom jag ska upp imorgon tidigt!
 
Jag ska på massage redan 8.30 och sen ridkurs!!!
 
Idag red jag med Tea och hennes lillasyster Lisa. Men hjälp vad insekterna var galna! Det blev en ganska kort tur och sen en stund i paddocken.
 
Tea hoppade några språng! Det såg fint ut! Birkir var långt över bommen.
 
När vi hade fikat åkte vi till soptippen med ett fullt hästsläp. Skönt att få kasta lite!
 
Har tvättat en del också. Bytte lakan och handdukar. Sen kom Allie in och hade bajs i pälsen där bak, satte sig på köksmattan! Mer tvätt. Körde också sovrumsmattan och Tindras schabrak tills imorgon. 
 
Sen tvättade jag av min sadel  och bytte till mitt nya träns som jag köpte på SM.
 
Fick med mig Tomas till skogen så vi plockade blåbär. En liter till i frysen. Hundarna var med och katten Arnorld, som trakasserade mig! Han är riktigt busig den där!
 
Ikväll gick vi in vid 20. Tomas städade sovrummet och jag frös in blåbären och började med mat. 
Sen kollade vi på Viktoriadagen från Öland. Och halvsov!
 
Men nu ska jag torka till håret och krypa ner i rena lakan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

16 Jul 2016 00:57

Blev lite full i skratt, jag borde också sovit för längesen då jag också ska på ridtur i helgen...min första lektion börjar 9.30.
Hur får du med dej Tomas på blåbärsplock? Janne vägrar konstant så länge det inte gäller svamp.

Så lilla ryttrarinnan är så modig att hon hoppar....kul

Om det inte är perenner kanske det bästa är att lägga fröna direkt på plats, men då ska du kanske göra det nu i sommar så kommer de nästa år

Kommentera

Publiceras ej