Hann städa av lite snabbt innan jag hade kurs 11-13. Idag gick det jättebra! Märktes att de tränat hemma!
 
Karin var här med, hon går kursen med Smilla.
 
sniff, sniff!
 
 
Åt sill och potatis till lunch. Det är ju så gott! Men törstig blir man!
 
Efter en liten hundpromenad åkte jag och hämtade den nya lilla kaninen som heter Storm. Alla ungarna hette gladiatornamn.Det bästa är att hon är så tam! Kicki som jag fick henne av har tre barn som har grejat med ungarna. Och jättesöt är hon. 10 veckor gammmal. Nu får vi hoppas tycke uppstår. Just nu är hon i en bur i boxen. Gustav sitter och kollar på henne.
 
När jag kom hem blev det en snabbfika med Tomas innan Mio och jag åkte på doftprovet. Vi klarade det inte. Hon som dömde sa att han var jättetydlig och markerade rätt flera gånger. Ja det är ju liiite lättare att se när man sitter bredvid och dessutom vet vilken låda det är! Jag upplevde att han nosade mycket på flera så jag chansade! Och det var fel!
 
Men jag är absolut inte besviken! Det ska aldrig mina hundar behöva känna! Ingen av djuren förresten. Det är mitt ansvar att träna mer så att de känner sig redo för uppgiften. 
 
Jag gjorde det för skojs skull. Kommer nog inte tävla ändå. Jag mår så dåligt när folk härjar på sina hundar, pratar ner dem och ger dem egenskaper som inte är medfödda utan som de fått av uppfostran och behandling. Det gör mig ledsen och jag blir bara blödigare och blödigare.........
 
På hemvägen stannade jag vid Östenssons i Skänninge och handlade. Oj vad stor den var! Nybyggd.
 
Köpte lite gott surdegsbröd som vi åt, med ägg och en tallrik goda pålägg, när jag kom hem.
 
Nu ska jag fixa lite papper tills imorgon när jag ska ha en introkurs i Nosework på Vadstena brukshundsklubb, där min uppfödare har lägervecka. På kvällen kommer Jessie och ska ha en kärleksstund med Jim, om de vill.

1 kommentarer

Nisse Karlsson

28 Jul 2016 00:09

Jag tycker nya kaninen har så himla fint namn....Storm, hoppas att allt går bra nu så Gustav (?) slipper bli ensam igen.
Jag blir också så ledsen när människor är missnöjda på sina djur, när de är de själva som missat i träningen, men det är så många som har sina djur Som ägodelar:(

Kommentera

Publiceras ej