I morse när vi gick ut så plockade vi in dynorna och tog av hästarna flugmaskerna. Det skulle ju bli regn. Hade vi hört.
 
På fm kom en tjej och hälsade på. Hon behövde hydrolat till hundträning. Det blev förstås en timmes snack med.
 
Jag dammsög lite. Just nu fäller alla tre sina täckhår. De hårda tråkiga stråna!
 
Efter kaffet började jag tvätta det fönstret som var kvar här nere. Då red grannen förbi så det blev en lång pratstund med henne med. Hon ska på Western SM i helgen med sin häst. De är så duktiga.
 
Solen kom fram och värmde fönstret så jag avbröt tvättandet och lagade mat istället.
 
Efter maten så tränade Mio och jag ett pass. Idag kände jag att det var ännu mer stabilt! Imorgon har vi doftprov.
 
Sen fortsatte jag med fönstret. Då kom en annan granne och pratade hur länge som helst!! Ha ha!
 
Efter en kopp kaffe så red jag Tindra på ridbanan. Jösses vad känslig hon är! En riktig drama queen som Malin sa!
 
Minsta lilla övning blir alldeles för mycket! Hon kan inte flytta ett steg i taget utan det blir en massa steg Men hellre det! Hon småstegrade lite när hon inte förstod, men det är bara att ta det lugnt. Sen har hon svårt att byta övningar. Gör man en grej så vill hon fortsätta med den. Men det är bara att träna på! Och lika jäkla varmt idag med!
 
 
 
 
 
 
Gick en promenad med hundarna och pratade i telefon med Ewa samtidigt. Och någon gång idag ringde Cattis också. Då kom jag på att jäklar vad jag har pratat idag!
 
Sen gick jag in och gjorde en paj! Gud så god den blev. Kantareller, kyckling, grönkål och sqaush.
 
Nu har jag suttit i fotbad, helt ljuvligt skönt och välbehövligt!

1 kommentarer

marianne

27 Jul 2016 19:13

Blir du inte galen när du blir avbruten så där? Det blir jag. ...kan vara väldigt kort och otrevlig. Samma om jag "äntligen" sätter mej och någon kommer eller ringer...pulsen stiger till 190 eller något.

Vad roligt att det går bra med träningen både med Jim och Tindra :) men jädrar vad ridsugen jag bli nu när jag läser om din träning.

Kommentera

Publiceras ej