Jaha! Solsken hela dagen igen! Det kom 5 stänk vid lunch typ!
 
Fm gick fort! Frukost, korsord, kaffe och sen snabb lunch. Blev inte mycket gjort. Förrutom att jag mejlade till Tre eftersom täckningen har försvunnit härhemma! Så jäkla tråkigt! 
 
Sen packade jag in i bilen och åkte till Tonedos lägret och hade en lektion i nosework.
 
Det var jättetrevligt och alla som var med var positiva och trevliga. Men tyvärr var det några idag med som var mer fokuserade på sin hunds fel och brister! Tänk vilken skillnad det skulle bli om de kunde se det bra hos hunden. Alla har ju sidor som är bra!  Och om man tänker till, funderar, på vad för typ av träning som skulle passa till just den hunden så skulle mycket lösa sig! 
 
Just med bc är det så typiskt att man får oönskade vallningsbeteenden när man tränar "fel". Och de flesta fattar inte att man kan göra något åt det! Det hör jag ju på människor! Det är ofta folk säger att jag har tur (!) som har såna hundar som jag har.
 
Igårkväll frågade en tjej vad det var för ras på Mio. När jag sa bc så sa hon att hon inte trodde att de kunde vara lugna! Ja jösses......
Mio och Kasper
 
Efter noseworklektionen åkte jag hem och hämtade upp Tomas och de andra hundarna. Vi var bjudna på mat hos Karin och Stoffe.
 
Vi hann precis komma dit när Tina och Jessie kom dit. Jimpans tjej! Tina har ju bestämt sig för att ta en kull till med samma kombination. Jättekul! Alla valparna har varit så bra och flera vill ha en till!
 
Jim började pipa så fort han såg Tina! Vi gick en promenad tillsammans och efter några försök så satt de ihop!
 
Imorgon kommer de tillbaka klockan 8! På morgonen!
 
Idag blev det ingen ridning. Men imorgon hoppas jag!
 

3 kommentarer

Marianne

29 Jul 2016 00:24

Nu när jag läser detta så försöker jag påminna mej om de BC jag träffat, inte många, och inser att jag inte heller träffat så många lugna sådana, de flesta har varit understimulerade.

Det är så befriande när man rensat ut sånt som blivit liggande till ingen nytta

marianne cargus

29 Jul 2016 16:56

Jag är lite av en samlare och har svårt att göra mej av med saker, just för att jag ångrat mej några gånger, men nu åkte mossor medan jag var på rätt humör för att rensa...haha

marianne cargus

31 Jul 2016 09:10

Jag har gått upp sen jag slutade rida och behöver hålla igång mej, jag har sprungit mycket för så egentligen är väl knäna rätt så trötta, jag är glad så länge det funkar.

Jag har prenumererat på denna tidning i 25-30 år tror jag, men jag tappar många ord nu och klarar inte alla kryss nu längre :( Jag vet inte om jag löst så många barnkryss men kommer ihåg att det fanns ett i lyckoslanten

Kommentera

Publiceras ej