Gick ut klockan 7 i bara linne och shorts!
 
Kaninen såg ut att trivas bra och hade hittat lite gömslen när Gustav blev för uppvaktande.
 
 
 
 
 
Smidigt imorse att bara ge hästarna ett par hö-kakor. De har lite gräs att tugga på och fåren fick ju bete igår. 
 
På fm städade jag av och tvättade ett antal maskiner tvätt. Sen kom Karin till fikat.
 
 Fick besök av Bruno. Han har hängt med oss hela dagen.
 
 
 
Det var väldigt varmt men vi gick iallafall en liten promenad. Och lät hästarna beta på gårdsplanen.
 
Karin åkte hem efter några timmar. Jag rensade lite ogräs och försökte få igång gräsklipparen. Suck!
 
Den är så tråkig! 
 
Jag tränade hundarna istället! Körde några sök med eucalyptus. Både i koppel och lösa. Det gick bra!
 
 
 Sen blev man så här trött! 
 
 
 
När Tomas kom hem så hjälpte han mig att starta gräsklipparen. Så jag klippte hela trädgården, nu är det fint!
 
Klockan blev ca 20 idag när vi gick in. Undrar hur många grader det var. Jag var helt slut!
 
Någon ridning har det inte blivit på 2 dagar. Skorna är ganska slitna efter 12 veckor.....Hovis har inte haft tid tyvärr. Vi har tjatat och tjatat. Men imorgon får vi hjälp! Äntligen!
 
Nu är det helgjobb som väntar och sen på måndag är det hundutbildning igen! Hjälp vad tiden går fort!
 

1 kommentarer

Marianne

04 Jun 2016 06:42

Hur uppvaktar Gustav? Har han samma beteende som en okastrerad?

Det är för varmt för att rida väl?
Ni har ju en jättestor gräsmatta att klippa...bra motion ;)

Har du varit mycket på Öland? Det finns massa att se där och jag hade aldrig varit söder om färjestaden, vad jag kan minnas....Konstigt eftersom jag tillbringar så många somrar där....och påskar.

Kommentera

Publiceras ej