Söndag idag. Kom hem på fm efter att ha handlat och slängt en massa återvinning. Hur tusan kan det bli så mycket!?
Marie kusin kom till kaffet och det var trevligt! Hon fick med sig en del växter hem eftersom hon flyttat och behövde fylla upp lite vid huset hon hyr.
 
Sen kom jag igång och rensade och klippte ner växter i flera timmar. Tomas åkte och hämtade en hötork till som han köpt. Vi behöver ha två, så det var ju kanon att han hittade den!
 
Jag red Tindra. Först tränade jag tölt på banan sen släppte jag henne och löshoppade. Det gillar hon! Hon springer själv runt hela spåret och tar de tre hindren på ena långsidan.
 
Mockade och fyllde på vatten och hämtade de andra från betet. Tindra får inte gå där mer än en liten stund varje dag. Hon får stå inne eller i paddocken. Känns inte direkt toppenkul, men en sån där foder-reduserare eller vad det heter är inget allternativ. Har provat.
 
När jag såg Berserkurs skap så var det as-stort! Det var så svullet så det såg förskräckligt ut!
 
När Tomas kollade så sa han att det var ett sår. Och inte litet heller! Stort varigt och lite läkt redan. Tomas tvättade bort sårskorpan och nu får vi hålla rent och öppet. Fick honungsalva av grannen.
 
Nu är klockan snart midnatt igen! Dags att sova!
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

20 Jun 2016 10:27

Vilken somrig och fin bild på hästarna som slöar i hagen.
Men aj då...ingen bra tid för sår nu, hur har han fått det tror ni? Hoppas det läker fint nu med salvan ni fått.

Ibland är det trevligt med ridsällskap, det spelar ju ingen roll vilken inriktning man har, skogsridning behövs hur som helst....

Ja visst finns det många vackra platser nära, det är konstigt att de resmål långt bort lockar mer än de som finns här....min syster t.ex. har varit på andra sidan jordklotet många gånger men aldrig varit i Skagen, samma med Maria....hihi

Kommentera

Publiceras ej