Jag har ju inte skrivit på hela veckan. Jo i måndags..... sen jobbade jag på tisdagkvällen till onsdagmorgonen. 
 
När jag var i affären ringde Karin och var jätteledsen. Hon var här och skulle ge Nökkvi medicin. Han ramlade omkull igen och hade jättesvårt att komma upp. Dessutom var han blöt så han hade nog ramlat tidigare med.
 
Vi bestämde att nu får det nog vara slut med hans lidande. Inga djur ska få lida bara för att man vill ha kvar dem. Veterinären kom direkt när jag ringde.Hon undersökte honom noga och sa att ur djurskyddsynpunkt så var det dags att låta honom slippa lida. Han gick visserligen på smärtstillande, men det gjorde då att han blev lite oförsiktigoch tappade balansen.
 
Det är alltid lika jäkla jobbigt när man ska ta det där avgörande beslutet. Men efteråt är det mest skönt. Vi kände ju att det var dags....
 
Igår jobbade jag hela dagen och sen var det årsmöte i Blå stjärnan direkt efter. Jag kom hem vid 21.30 och gick ut och fodrade och rastade alla hundar. Pudlarna var här och är kvar tills imorgon. 
 
Tomas har åkt iväg på jobb. Igår åkte han till Paris och sen skulle de till England efter det. Han kommer hem imorgonkväll.
 
Idag har jag varit ute mest hela dagen. Packat det där förb....ensilaget i minst 4 timmar. Det tar sådan tid, för i vissa balar är det så myckat förvuxna ogräspinnar. Man måste sortera bort dem för de stoppar ju upp i näten annars och det är ju inget att äta! Jag hann inte rida! Hundarna har heller inte fårr några promenader. Har bara gått ner till skogen några gånger.
 
 
 
Jag har fyllt på vatten och mockat lite. Sen åkte jag och hämtade en kaninhona i stan. Eftersom Vera dog så ville jag att Gustav skulle få en ny vän. Så idag kom Primula 5 år. En rar dvärgvädur. 
 
 
 
 
Annars har jag stått med det där fodereländet. Tur att det finns ljudböcker!
 
Kl 19 gick vi in, hundarna och jag. Jag lagade en skiva entrecot´e, pommes, kantarellsås och sallad. Slöglott på let´s dance. Retar mig på den nya domaren som är så spydig!
 

2 kommentarer

Nina

18 Mar 2016 23:04

Åh så tråkigt för er med Nökkvi! Det är så himla tufft att behöva ta bort sina älskade hästar, usch...

Vilken otur att ni miste en kanin också nu! Tur ändå att du fick tag på en ny "fru" till Gustav.

Jobbigt med alla dessa pinnar i ensilaget. Är det så i alla balar eller är det bara den här som är sån?

Marianne

18 Mar 2016 23:19

Stackars Nökkvi som hade såna problem att resa sej, jag blir alldeles tårögd ...och stackars er också, det är så svårt att ta adjö av sina djur man levt så länge med :( och Gustav som förlorade sin fru...det är tuffa dagar för er nu.

Tack, jag ser mej inte som en duktig ryttare, men som en med mycket förståelse och känsla för djuren...

Kommentera

Publiceras ej