Jag köpte ju inga vårblommor, då de sa på tv-vädret att det skulle bli kallt i påsk. Idag var det runt 15 grader!!
 
På fm slutade jag jobbet 10 och åkte direkt till pappa och mamma och klippte håret på pappa. Det blev riktigt skapligt! Jag klippte ju alla förr men nu var det några år sedan. Men nu har jag klippt Tomas senaste gångerna och nu pappa. 
 
När jag kom hem blev det fika med Robert, Hilma, Kasper, Karin Stoffe och Tomas. Sen gick vi alla ut i det supersköna vädret. Tomas och Stoffe har grävt massor. Han hade med sig sin grävmaskin hit!
 
Karin, Hilma och jag gick en promenad med hundarna.
 
 
 
Sen kom Marie och barnen en stund. Vi mockade, packade foder och smörjde sadlar. Vad fort och bra det går när man är några stycken som hjälps åt.
 
 
När vi var klara så gick vi in och lagade mat. Karin och Stoffe hade med sig hjortstek som vi lagade.
 
Sen blev det kaffe och cheesekake efter det.
 
Barnen började bli trötta så efter det åkte de hem till Mi som var hemma med halsont. Hoppas jag hinner träffa dem något mer innan de ska till hem till  Uppsala.
 
 
 
Karin och jag fortsatte i stallet. Jag red Tindra och Karin red Birkir. Idag gick det inte superbra, men jag är nöjd ändå.
 
Tomas och Stoffe fortsatte med att gräva. Nu ett dike i hagen hos hästarna.
 
 
 
 
När vi kom in var klockan 21.30!! Vi var ute i princip hela dagen. Karin och Stoffe åkte hem och vi sjönk ner i soffan.. Men nu är det snart dags att gå ut och ge nattmålet.
 

2 kommentarer

Marianne

29 Mar 2016 00:00

Jag fattar inte hur du hinner och orkar med allt...du har så mycket på gång hela tiden...och cheeskake också...gott men inte gjort i en handvändning.

Så praktiskt att få hem en liten grävare, vi gjorde ju också ett dike genom hagen, ska du sätta tråd längsmed som jag gjort? Jag tänkte hästarna skulle hålla sej borta från diket på så sätt men en dag såg jag Ava ståendes med alla fyra hovarna där nere. ..suck

Marianne

29 Mar 2016 00:00

Jag fattar inte hur du hinner och orkar med allt...du har så mycket på gång hela tiden...och cheeskake också...gott men inte gjort i en handvändning.

Så praktiskt att få hem en liten grävare, vi gjorde ju också ett dike genom hagen, ska du sätta tråd längsmed som jag gjort? Jag tänkte hästarna skulle hålla sej borta från diket på så sätt men en dag såg jag Ava ståendes med alla fyra hovarna där nere. ..suck

Kommentera

Publiceras ej