Imorse kom jag hem efter jobb. Jag började 17 igår. Innan dess var Karin här och vi red och pysslade i stallet mest hela dagen.
 
I onsdags fick vi fåren klippta. Men vi hann rida då med. 
 
Igår när vi red ut var jag så himla nöjd. Det gick så mycket bättre än vad det gjort förut. Inte för att hon har varit svårriden, det är ju en snäll häst. Men hon är lättare i handen och hänger sig inte på tygeln. Dessutom går det att rida i ett lugnare tempo. Förut ville hon springa fort, för det är ju mycket lättare! Hon har blivit starkare så hon orkar bära sig själv!
 
Idag handlade jag på hemvägen. Sen blev det förmiddagskaffe med ägg och god macka. Tomas var ju hemma eftersom det är långfredag. 
 
Idag hade vi bestämt att flytta tillbaka tackorna till baggen, då regnade det förstås. Det är inte bra när de är nyklippta. Men vi lät de som inte ska till baggen gå kvar i hästarnas vindskydd och baggen får gå med sina tackor i fårhuset. Vi satte upp grindar så de inte kan gå ut.
 
 
 
 
Hundarna var så duktiga och hjälpte till. 
 
Efter lunch gick vi ut och packade färdigt foderpåsarna och sen gick jag en promenad med hundarna medans Tomas höll på att installera en kamera i hästtransporten!
 
 
 
När jag kom tillbaka så red jag. fast det fortfarande duggregnade. Inte dåligt för att vara mig. Dessutom är jag sjuk igen! Vaknade med halsont och nu har jag ingen röst!!  När jag var ute med hundarna så sprang Mio på 2 harar som skuttade iväg. Han skuttade efter, jag ropade och kom på att jag inte kunde prata! Men jag visslade till och han kom direkt! Duktiga Mio!
 
Det gick kanonbra idag med trots att jag red i regnställ och byxorna satt åt över låren! Jag blir helt lycklig av att rida nu när det går så bra! Gångarterna blir bara renare och renare. Hon har visserligen varit ännu bättre, innan jag blev dålig och inte kunde rida själv. Sen fick alla möjliga rida och hon blev passaktig och blandade sina gångarter. Det är svårt med 5 gångshästar, sen har hon dessutom väldigt lång rygg, ännu svårare......
 
 
När jag hade ridit så fick hästarna mat och vi tog kaffe och tände en brasa. Det var ju så ruggigt!
 
Sen satte jag fart med att städa sovrummet. Ja, det lilla som vi sover i nu. Inte det som Tomas renoverar!
 
Imorgon är det jobb igen. Hoppas att jag har någon röst kvar!
 

1 kommentarer

Marianne

27 Mar 2016 14:00

Men nej....inte sjuk igen :(

Vad härligt att det går så bra i ridningen, jag kan tänka att det där duggandet "glömdes bort" av den fina känslan i sadeln :)

Hoppas du blir piggare nu och får tillbaka din röst och att den där förkylningen håller sej borta sen.

Kommentera

Publiceras ej