Nu ska vi se om jag lyckas hålla mig vaken när jag skriver. Ibland somnar jag med händerna på tangenterna så det kan vara flera rader med samma bokstav!!
 
Idag var det jobb igen, så jag var uppe tidigt och promenerade. Tomas tar stallet när vi jobbar båda två. Men jag gick ut och behandlade kaninens öga. Den nya kaninen har ett öga som hon troligen är blind på, men det är så svullet så jag skulle vilja få ner svullnaden. Jag har prutat med silvervatten men lite msm i. Lite bättre är det men idag köpte jag ögongele hos veterinären. Det är superbra för ögonproblem, men dyrt. Fast man ska bara ta en droppe så det är drygt. Det heter något som böjar på x!
 
När jag slutade mitt jobb så var jag på apotaket och köpte fästingmedel och sen handlade jag mat och glass! För imorgon kommer mina barnbarn och hälsar på!
 
När jag kom hem tog Karin och jag en kopp kaffe innan hon åkte hem. Jag gick ut och fortsatte i stalet. Nu har jag ju på senaste tiden ridit innan allt är färdigt. Annars orkar jag ju inte rida! Sedan jag var på Malins kurs har jag ridit nästan alla dagar då jag inte jobbat. Det märks på hästen!
 
Oj somnade visst! 
 
Det gick nästan en timme.....
 
När jag kom ut satte jag på en ny ljudbok och  satte fart. Medans hästarna åt ett litet mellanmål så packade jag några säckar foder och gav fåren mat. Sen red jag!
 
När Tomas kom så gjorde vi klart allt och sen gick vi in och lagade mat. Jag hade ju handlat, men inget som gick så snabbt att tillaga! Så det blev en wok som vanligt. Tinade lite befritt fläskkött och sen hackade vi upp en massa grönsaker. Snabbt och gott!
 
Nu ska jag se tllatt komma i säng.
 
Imorgon längtar jag efter att fortsätta jobba ute! Har börjat i växthuset och lite i landen. Så härligt!
 
Sen kommer Mi och barnen och hälsar på!

                                                                                                                                                                                   
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
 
 

1 kommentarer

marianne

23 Mar 2016 08:30

Vad roligt att du kommit igång med ridningen så bra ;)

Jag har handlat på apoteket.se ett par gånger, det tycker jag funkar bra.

Dåligt av granngården att inte utbilda sin personal ordentligt om de nu ska skryta om att de kan så mycket.
Jag har full förståelse för nyanställda och sommarjobbet, men då måste det ju finnas någon fler där som kan. Eller åtminstone som vet var de snabbt ska hitta svaren. Jag vet inte hur bår granngården är, handlar där så sällan, men nu kommer det att bli oftare.

Tycker hönsen är så roliga och sociala så absolut ska du tänka över att skaffa några.

Kommentera

Publiceras ej