Igår var det jobb tills imorse. Jag var hemma på fm i och för sig. Men hann inte så mycket.
 
Idag däremot har jag fått till en rejäl hundpromenad, mycket nöjd fast trött i fötterna! Vi gick nog i 1, 5 timme i blötsnö och halkade!
 
När jag kom hem igen så åt vi pannkakor, hundarna och jag. 
 
 
 
Sen gick vi ut igen. Solen trängde sig igenom en kort stund. Mockade och lyssnade på ljudbok. Jag bytte till en av Martina Haag. Har lyssnat på flera av hennes. Bland annat den senaste.
 
Nökkvi ville gå in. Han kommer så fort han ser att man ska fodra. Då vill han in och stå och äta och vila. Jag red på Tindra på ridbanan. Lite halkigt men det gick ganska bra ändå! 
 
Blev kaffesugen, så vi gick in och hundarna fick mat. Klockan var ca 16.00
 
Sen ut igen!! Tänkte just att det ska bli skönt när man slipper alla vinterkläder! Av och på hela tiden!
 
När vi kom ut igen så var det allt foder skulle packas. satte på radion i sadelkammaren och drog upp ljudet ganska högt. Då ser jag att alla katter var därinne och låg och sov!  De brydde sig inte! Arnold låg i pudlarnas barnvagn och Bruno och Astrid låg tillsammans i lådan med täcken.
 
 
 
 
Tomas kom hem och hjälpte till med det sista. Han hämtade halm också. Gud vad blött det blir nu. 
 
Lena frågade om vi vill låna hennes lille bagge. En pälsbagge är det så vi tackade ja! Det är ju en sån som den lilla tackan är som vi köpte som bagge. Gotlandsfår heter de ju.

1 kommentarer

marianne

08 Mar 2016 22:36

Ja fy sjutton vad blött det är, och isigt...
Jag kan inte rida ute nu när degar så klibbig och isig snö, Ava får stora klumpfötter av is :(

Vad tyckte du om Martina Haags senaste bok? Jag blev bara så arg när jag lyssnade på den....på karln.

Vi hade inte kvar någon TV-tidning på jobbet så jag har inte kommit på vad filmen hette :(

Mannen jag berättade om har eget så han har själv satt sej i situationen, men visst är det tråkigt...

Kommentera

Publiceras ej