Herregud vad skitigt det är ute nu! Som en jäkla sörja överallt. Det gick inte att ta in hundarna utan dusch, så vi har varit ute typ hela dagen. De är helt slut!
 
På fm kom Tea och Moa och red ut med mig. Det var roligt! När Tea åkt hem så gick Moa och jag in och åt, makaroner! Det enda hon riktigt gillar, med ketchup! Urk......
 
Sen gick vi ut och jobbade i stallet. Moa red Freyja på ridbanan med. Så duktig hon är!
Vi fick ta hand om kaninen Vera med som dött inatt. Hon fick ligga kvar ganska länge i boxen för Gustav satt bredvid henne.
 
Vid 16 åkte hon hem, då kom Karin. Jag ville rida en stund till. För det blir liksom ingen träning när jag rider med barnen. Man måste ju ha koll på dem! Karin hängde med på Disa och jag sadlade Tindra för andra gången idag!
 
Nu red jag lite mer seriöst! Mio och Allie fick följa med
 
När vi kom tillbaka höll Tomas på att försöka köra bort lite sörja från hagen. Vi har gjort en hage till baggen Totte där han ska gå med sina tackor, men det var så mycket vatten i den. Han körde med traktorn, så det blev lite bätre.
 
Sen hjälptes vi åt att få in 2 tackor till honom. Jim gjorde ett bra jobb med! Han ska få fler, men det blev så mörkt! Får fortsätta imorgon.
 
Nu är klockan över midnatt. Det är skönt att det är ljusare på kvällarna men det innebär att allt blir senare härinne.....Gäsp!
 
 
 
 

4 kommentarer

Marianne

15 Mar 2016 22:22

Usch det är så geggigt och blött i hagarna nu,
Den baggen är så söt :) sköter han sej med tackorna?

Jag äter också gelatin, jag tänkte mer att det ska förstoras upp och göras äckligt för att proteinbars ska föreställa vara nyttigt mellanmål...eller något liknande...

Marianne

16 Mar 2016 23:09

Men nej vad tråkigt :( Vad ledsen jag blir....stackars er.
Det är tuffa beslut och jag kan tänka att det känns tomt efter honom trots att ni har flera....åhhhhh :'(

Jag får räkna med att förlora nån fågel till rovdjuren ibland, priset jag får betala för att kunna ha de fria, det känns ändå som jag sluppit mycket lindrigt undan när jag pratar med andra.

Det var jag och en kompis som var på föreläsning.

Hoppas du kan sova nu,
Kram

Marianne

16 Mar 2016 23:09

Men nej vad tråkigt :( Vad ledsen jag blir....stackars er.
Det är tuffa beslut och jag kan tänka att det känns tomt efter honom trots att ni har flera....åhhhhh :'(

Jag får räkna med att förlora nån fågel till rovdjuren ibland, priset jag får betala för att kunna ha de fria, det känns ändå som jag sluppit mycket lindrigt undan när jag pratar med andra.

Det var jag och en kompis som var på föreläsning.

Hoppas du kan sova nu,
Kram

Marianne

16 Mar 2016 23:09

Men nej vad tråkigt :( Vad ledsen jag blir....stackars er.
Det är tuffa beslut och jag kan tänka att det känns tomt efter honom trots att ni har flera....åhhhhh :'(

Jag får räkna med att förlora nån fågel till rovdjuren ibland, priset jag får betala för att kunna ha de fria, det känns ändå som jag sluppit mycket lindrigt undan när jag pratar med andra.

Det var jag och en kompis som var på föreläsning.

Hoppas du kan sova nu,
Kram

Kommentera

Publiceras ej