Härlig kurs på fm med valparna. Visserligen bara halva gruppen. Men det blev bra träning!
 
Sen städade Tomas och jag på logen och lade in ännu mera skräp i transporten.
 
Kl 15 hade jag en hund här på besök som ska omplaceras. En jättefin pudelpojke.
 
Efter lite fika fick jag med mig Tomas på en ridtur! Det var ett tag sedan! Vi red både på banan och en sväng ut. 
 
Pudlarna var här på dagen för Karin jobbade. Stoffe hämtade dem här när vi red. 
 
När vi hade ridit och gjort klart allt i stallet så tränade jag lite nosework med hundarna på logen. Nytt ställe för dem. Det gick jättebra!
 
Tomas gick in före. Han håller på med deklarationerna......Usch!
 
Jag gjorde pizza med kantareller som blev jättegod. Sen skulle jag ge kaninerna mat och såg att Primula inte var så pigg. Hennes näsborrar var snoriga och hon hade svårt att andas. Slapp var hon med. 
 
Jag matade i henne silvervatten som hon slurpade i sig och tvättade av nosen. Ska göra en gång till innan läggdags. Har sett att hon åt lite grann. Hoppas hon får leva!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

01 May 2016 09:54

Så skönt att städa bort en massa, jag plockar en hel del nu, men det är ju inte bara jag som har grejer överallt..hehe.

Men så trist med Primula :( är det vanligt med förkylning hos kaniner? Hon kanske är allergisk mot något? Hoppas hon blir bra igen så den andra slipper mista ännu en fru.

Maler ni bönorna och lägger i filtret sen? Jag tycker också det blir gott kaffe, jag har haft perkulator i nästan 20 år nu så får se om jag trivs med denna bryggaren. Jag vill ju helst ha det som jag brukar...rutiner är viktiga.

När jag tränar själv med Ava blir det ungefär 20-30 minuter förutom uppvärmning...men lektionerna blir 45 intensiva minuter eftersom vi värmer innan.

Kommentera

Publiceras ej