Känner mig uppgiven.
 
Jag har jobbat extra i torsdags till fredag. Hann bara hem så ringde telefonen igen om att det behövdes extrafolk på lördagen. Så jag blev inbeordnad från 14.
 
Fredagen vet jag inte vad jag gjorde riktigt. Jo, städade hallen noga. Ut med alla grejer och tvättade mattorna. Fortsatte att rensa ogräs med.
 
På lördagen var det avslutning på valpkursen. Fick en fin blomma av dem. En så rolig grupp. Några som har lyft hela gruppen genom att vara positiva och frågvisa. Blev en toppenbra sistagång och jag fick finfina utvärderingar.

Direkt efter kursen så körde vi ett kort pass var med Disa och Birkir. Det var kallt och småregnigt, så de var lite mer på tå än de förra passen. Men det gick bra iallafall.
 
En snabbdusch och sen iväg till jobbet. Hann inte äta, men köpte lite mat på vägen.
 
Idag slutade jag kl 10 och for hem i all hast. Ut i skogen och förberedde kursen! In och bytte om!
 
Tomas hade förberett mig på att kaninen Primula var sämre. Jag fick ont i magen och kollade till henne. Inte bra.
 
Hon låg konstigt och jag hann ju inte gå in. Har redan tagit tid från kursen en annan gång när kaninen var dålig......
 
När kursen var slut så kom Jonna. Vi skulle rida, men det var ju vidrigt väder. Jonna har ridit här sedan hon var ca 12 år. Nu är hon 21 :-)
 
Vi grejade med lite annat istället. Kaninen var så dlig så vi bestämde att Tomas skulle ta bort henne. Hon hängde som en trasa i famnen. Men när han gick iväg med henne så började hon sprattla. Då ångrade jag mig.
 
Tog in henne istället och matade henne och gav henne silvervatten. Hon åt och drack men kroppen är inte någon styrsel på. Så har jag hållt på nu hela dagen. Hon äter, piggnar till, sen blir hon slapp. Usch!!
 
 
Jag avskyr när djuren är dåliga! Om hon lever imorgonbitti tar jag med henne till veterinären som ligger i närheten av jobbet. Men det är tveksamt om hon klarar natten.
 
Jag har iallafall aktiverat hundarna idag. Både nosework i stallet och agilityträning. Så inget dåligt samvete där.
 
Nu är det dags att gå ut sen sova.
 
 

1 kommentarer

Marianne

16 May 2016 11:34

Men lilla skruttan :( vad kan det vara med henne?
Hon har ju nyss flyttat till er också....usch vad jobbigt. Hur har det gått?

Vilken stressig helg gör dej, men jätteroligt att kursen blev så bra och att alla var mer än nöjda.


Kommentera

Publiceras ej