I helgen har det varit svinkallt! Igår jobbade jag och det var många lager kläder på när vi skulle ut. På em bakade vi scones. Passande i kylan.
 
Idag kom Karin på fm, straxt efter att jag kommit hem. Emilia växer för varje dag och hon är så med!
 
 
Vi grejade i stallet. Fixade i sadelkammaren och fyllde på torv i boxen. Mockade och packade foder. Försökte släppa ihop kaninerna, men de jagade varandra så jag väntar nog lite....Gustav var lite för på och det gillade inte damen!
 
Emilia sov 3 timmar, tills Karin väckte henne. Hon sover och sover! På morgonen kan hon sova länge med. En morgon vaknade de 9.30!! Herregud, det hände aldrig mig kan jag säga! Robert sov väldigt lite och korta pass! Jag var så trött jämt!

Någon ridning blev det inte idag. Jag frös så mina fötter var helt bortdomnade efter utevistelsen.
 
Vi lagade mat och gjode efterrätt, chokladmousse på avocado, apelsin och nötter.
 
Sen var det kolsvart ute. Karin åkte hem och jag fodrade. Tränade hundarna lite inne för att de skulle få göra något. Vi började med ett nytt trick, att rulla en boll till mig!
 
 
Sen pysslade jag med foton ett bra tag. Laddade in mobilbilder och sorterade innan maten. Sen halvsov jag i soffan tills kvällsfodringen! Känner mig helt slut, är det kylan?
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

07 Nov 2016 10:37

Lilla Emilia behöver nog sova mycket så som hon växer...så söt <3
Jovan sov aldrig på nätterna, fy farao säger jag bara...då kunde jag förstå mammor som misshandlade sina bebisar, man blir galen av att inte få sova, men jag hade ju mina bästisar och syster som tog honom ibland....annars vet i sjutton hur jag skulle klarat det, när hans pappa valde ny sambo.

Att vara utan tvättmaskin är sååå jobbigt, särskilt när man håller på med djur, det blir ju en del tvätt, så jag håller tummarna på 2 dagar för dej. Vi åkte ju in och fick med oss den hem samma dag..jag älskar den, så tyst och centrifugerar så himla bra så tvätten torkar på ett nafs, Vi använder inte tumlaren så mycket än, jag smutsar ju inte ner mej så mycket för tillfället..hihi

Jag tror det var vädret som ställde till det med mobilnätet, lite skumt att uppdatera på helgerna...det kan de göra på nätterna, men när de än gör det, så finns det någon som har åsikter förstås..hihi

Kommentera

Publiceras ej